انتقاد از بی‌توجهی در ارائه لباس ایمن به کارگران راه‌آهن شمال
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
برخی کارگران خطوط ریلی راه‌آهن ناحیه شمال خواستار رسیدگی به وضعیت لباس کار خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، بنا بر اظهارات یکی از کارگران ابنیه فنی راه‌آهن شمال، مسولان در حالی از ارائه لباس و کفش ایمنی مناسب به کارگران این واحد نگهداری از خطوط ریلی کوتاهی می‌کنند که انتظار داشتم در بازدیدی که اخیر برخی مسئولان شرکت تراورس از منطقه راه آهن شمال انجام دادند؛ جدا از بر آورده نشدن سایر مطالبات که سال‌ها پیگیر آن‌ها هستیم، حداقل به وضعیت بی‌کیفیت لباس کار کارگران توجه می‌کردند.

به گفته این کارگر خطوط ریلی راه‌آهن شمال، از چند سال پیش کارفرما یا به کارگران این خط لباس، کفش و دستکش ایمنی ارائه نمی‌کند یا اگر هم لباس و کفش ایمنی می‌دهند بی‌کیفیت است و شرایط ایمن برای جان کارگر فراهم نمی‌کند.

وی با بیان اینکه موضوع لباس کار حداقل خواسته کارگران است که علارغم پیگیری‌های زیاد هنوز اقدامی جدی درباره آن انجام نشده است، گفت: کارگران از لحاظ ایمنی در مضیقه‌اند و خودشان هم نمی‌توانند لباس و کفش ایمنی تهیه کنند. در عین حال مسئولان مربوطه هم این معضل را به‌صورت جدی پیگیری نمی‌کنند و به بهانه‌های مختلف از تهیه لباس و کفش و دستکش ایمنی با کیفیت برای کارگران سر باز می‌زنند.

به گفته کارگران، محیط کارگاه صنعتی است و کارگران نیاز مبرم به لباس، کفش و دستکش کار با کیفیت دارند تا بتوانند در شرایط ایمن کار کنند. اساسا پیگیری چنین معضلاتی باید از سوی مسئولان ایمنی راه‌آهن انجام شود تا در زمان کار احتمال بروز هرگونه خطری را برای کارگران خطوط ریلی به حداقل ممکن برساند تا امنیت جانی آنان تضمین شود.

  • منبع خبر : ایلنا