نقش برجسته مشارکت فرهنگی در سند چشم‌انداز شهرداری قم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: توجه به موضوعات مذهبی، میراثی و قومیتی با تکیه‌بر مشارکت مردمی سند چشم‌انداز شهرداری قم در افق ۱۴۱۴ با نگاه به مشارکت مردم و نقش مساجد دیده‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سیدمحمد موسوی منش در پنجمین سال آئین پویش مردمی سیاه‌پوشی محله‌های شهر مقدس قم که در سال همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین لنگرگاه و تکیه‌گاه‌های سند چشم‌انداز شهرداری قم در افق ۱۴۱۴ توجه به موضوعات مذهبی، میراثی و قومیتی با تکیه‌بر مشارکت مردمی است.

وی با اشاره به آغاز آئین سیاه‌پوشی شهر توسط مجموعه مدیریت شهری، افزود: بخش اعظمی از فعالیت‌های شهرداری قم در راستای جلب مشارکت مجموعه‌های فعال فرهنگی، مذهبی و مجموعه‌های مسجد محور در سطح شهر سامان داده می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: به‌منظور مشارکت مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی فعال در سطح شهر قم، برنامه‌ریزی لازم با حمایت شهردار قم و مجموعه‌های مختلف شهرداری قم انجام‌شده و اعتبارات لازم در راستای اهدای بسته‌های فرهنگی به مساجد پیش‌بینی شد.

موسوی منش ادامه داد: در همین راستا مساجد فعال در سطح شهر شناسایی شد و با تکیه‌بر ظرفیت مساجد آئین سیاه‌پوشی اجرایی شد.

وی گفت: مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی در گسترش پویش “#خیمه_ای_به_وسعت_شهر” و شعار ” آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند” مشارکت کردند و آن را گسترش دادند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم از نمایندگان مساجد و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی خواست تا در معابر منتهی به مساجد بیرق‌های عزا نصب شود.