واحدهای راکد صنعتی، باید به چرخه تولید بازگردند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
یک فعال کارگری گفت: واحدهای راکد صنعتی و تولیدی که امکان احیاء شدن را دارند، باید به چرخه تولید بازگرداند، این اقدام باعث افزایش تولید و ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغالزایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، رسول گرگیج اظهار کرد: استان گلستان بیش از هزار و ۱۱۰ واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال حدود ۳۰ هزار نفر دارد که بیشتر در ۲۳ شهرک و نواحی صنعتی استان مستقر هستند.

وی ادامه داد: برخی از این واحد‌های صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال، مشکلاتی مانند نبود تامین وثیقه مورد نیاز برای دریافت تسهیلات بانکی، نبود نقدینگی، مشکل در تامین هزینه مواد اولیه، نرخ ارز و…را دارند.

وی بیان کرد: دولت می‌تواند با اقداماتی مانند تأمین سرمایه در گردش، اعمال معافیت‌های ویژه، تقبل برخی بدهی‌ها و تزریق نقدینگی، واحد‌های راکد را از این حالت بحرانی نجات دهد.

گرگیج با اشاره به جوانان فاقد شغل در استان گلستان گفت: بیکاری قطعا تبعات اجتماعی بهمراه خواهد داشت. راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال، گامی اساسی در جهت رونق اقتصادی است.

وی با یادآوری رکود یا تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی استان در سال‌های گذشته گفت: دولت باید از همان ابتدا با جدیت از تعطیلی واحد تولیدی و صنعتی جلوگیری کند.

گرگیج در پایان گفت: در حال حاضر  یکی از مهمترین راه‌ کارهای رفع مشکلات اقتصادی موجود توجه و حمایت از بخش تولید داخلی است.