کاهش۲۰درصدی حوادث کار و ۵۰ درصدی مرگ‌ومیر در قزوین
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از کاهش ۲۰درصدی حوادث ناشی از کار سال جاری استان قزوین در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، «عین الله کشاورز ترک» گفت: تعداد حادثه دیدگان ناشی از کار در سال جاری به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول در خصوص حوادث ناشی از کار منجر به فوت اظهار داشت: در سال جاری تعداد افراد فوت شده وقطع عضو شده بر اثر حوادث ناشی از کار ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به نقش آموزش‌های ایمنی و بهداشت کار در جلوگیری از حوادث، اظهار داشت: آموزش‌های مربوط به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و همچنین تقویت بازرسی از واحدهای تولیدی و کارگاهی مشمول قانون کار در کاهش حادثه‌های یاد شده موثر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار مربوط به کارگاه‌های ساختمانی است، گفت: در راستای پیشگیری از حادثه‌های ناشی از کار برای نخستین بار امسال بازرسی‌های شبانه را نیز در دستور کار قرار دادیم.

این مسوول همچنین یادآور شد: سه و ۵۰۰ واحد تولیدی به همراه پنج هزار واحد کشاورزی و بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی در استان قزوین مشمول بازرسی‌های ادواری و موردی بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.