خسته‌ام از فراموشی، بی‌حرمتی به زنان و دختران و حصر ایران/ در دولت سیزدهم بورس قفل شد/ بازنشستگان زیر چرخ دنده‌های ناکارآمدی له می‌شوند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتهای دولت دوازدهم بورس رشد پیدا کرد اما دچار حباب شد، مردم مشتاق شدند اما بورس فروریخت و در دولت سیزدهم بورس قفل شد. در گذشته ۴ میلیون فعال بورسی داشتیم الان الان این رقم به زیر ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، حجت‌الاسلام پورمحمدی در آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر شما به ریاست جمهوری برسید اولین اقدامتان چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟ گفت: ۷۳.۵ درصد از مردم اصلی‌ترین مشکلات خود را مشکلات اقتصادی بیان کردند بنابراین ما باید بر رشد اقتصادی تمرکز ویژه داشته باشیم. زیرساخت رشد اقتصاد تولید است تولید یک شاخص دارد و آن بازار سرمایه و بورس است؛ بورس، شاخص رشد اقتصادی در اقتصادهای مدرن و دماسنج اقتصاد است.

وی با بیان اینکه در انتهای دولت دوازدهم بورس رشد پیدا کرد اما دچار حباب شد، گفت: مردم مشتاق شدند اما بورس فروریخت و در دولت سیزدهم بورس قفل شد. در گذشته ۴ میلیون فعال بورسی داشتیم الان الان این رقم به زیر ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در گذشته سود بنگاه های تولید ۳۲ درصد بود و الان به ۱۳ درصد رسیده است. عدم دخالت دولت در بورس اهمیت دارد اما هنوز ۶۰ درصد بازار بورس در اختیار دولت است و همچنین اطلاعات بازار بورس هنوز به طور شفاف متنتشر نمی‌شود.

پورمحمدی تاکید کرد: در شورای بورس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزیر صمت حضور دارند و اینها با هم در تعارض هستند و باید این تعارض منافع را برای ثبات بازار از بین برد.

وی با بیان اینکه مردم نبض اقتصاد را با بورس می‌سنجند، گفت: اگر ادعا کنیم هیچ مشکلی وجود ندارد شاخص بورس روشن و گویای همه چیز است. از بین رفتن تعارض منافع و کاهش اختلاف ارز نیما مهم است. اگر می‌خواهید ببینید اقتصاد چگونه است به بورس نگاه کنید. همه جای دنیا همین است و هر حرف دیگر شعار است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت آینده بورس، شاخص روشن، شفاف و گزارش بابرنامه اقتصاد ایران است. در یک سال جهش کلی و تراز کاملا مثبت را به بازار سرمایه اعطا خواهیم کرد.

دولت الکترونیک امروز مشکل گشاست

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم اگر بالاترین درآمد نفتی را داشته باشیم و بهترین برنامه و مدیران را داشته باشیم با ساختار معیوب اداری همه چیز زمین‌گیر می‌شود و بحران روانی در جامعه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه مساله نظام اداری و بوروکراسی معیوب مشک اصلی ماست، گفت: مدیران ارشد کشور از رویای نظام اداری اطلاع ندارند. تجربه‌های موفق را ببینید، دولت الکترونیک امروز مشکل گشاست اما نه دولت ظاهری و صوری، دولت الکترونیک یعنی شما به هیچ دفتر دولتی نروید و هزینه زیاد خارج نکنید.

پورمحمدی با بیان اینکه بچه‌های ما بچه‌های موبایلی‌اند هوش مصنوعی و دولت الکترونیک پاسخگوی اینهاست، گفت: دولت الکترونیک کنونی نه شفافیت دارد و نه تکلیف آن مشخص نیست با این نظام اداری راه به جایی نخواهیم برد.

وی خاطرنشان کرد: من به کارمندان و مدیران احترام می‌گذارم و تاکید دارم این وظیفه مدیر عالی کشور است که ساختار نظام اداری را اصلاح کند. بسیاری از کارمندان اداری کنونی می‌توانند مشاور مردم باشند و مردم را راهنمایی کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: از نگاه نو و تجربه‌شده و ثابت‌شده در دنیا بهره ببریم که دولت‌ها را کوچک و بهره‌ور کرده است.

بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی زیر چرخ دنده‌های ناکارآمدی له می‌شوند

پورمحمدی در بخش دیگر صحبت های خود گفت: مقوله تامین اجتماعی یعنی ثبات و آرامش اجتماع، یعنی در جامعه اگر کسی بیمار، ازکارافتاده و بازنشسته شد چگونه مشکلات خود را حل کند؟ نظام تامین اجتماعی ما و سازمان‌های بازنشستگی جزء ضعیف‌ترین بخش‌های کشور هستند و تمام بنگاه‌های در اختیار بازنشستگی و تامین اجتماعی حیات خلوت شده و در ستادها زنبیل گذاشتند برای ریاست شرکت‌های این مجموعه و  ۴۰درصد سرمایه دولت در این شرکت‌هاست.

وی با بیان اینکه بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی زیر چرخ دنده‌های ناکارآمدی له می‌شوند، گفت: من یک لایحه روشن می‌دهم که براساس آن تمام بنگاه‌های تامین اجتماعی، بازنشستگان لشکری و کشوری یک جا جمع شوند و به مالکیت سهامداران دربیایند تا از بنگاه‌های وابسته به دولت خارج شوند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بنگاه‌های تامین اجتماعی باید مدیریت ثابت پیدا کنند. با برنامه‌های دو ساله مشکلات زیرساخت‌های قانونی را حل می‌کنیم تا در یک دوره چهار ساله بسیاری از نگرانی‌های جامعه کاهش پیدا کند.

برخوردهای سنتی دیگر حریف این فسادهای پیچیده نیست

شبکه‌های فساد امروز کارشناس، مدیر، قاضی، وزیر، خبرگزاری و رسانه و خبرنگار می‌خرند

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدانید در تمام دنیا فساد، زیرمیزی و قاچاق گسترده وجود دارد و دغدغه عمومی برای آن مطرح است و هر کجا پول و مزایای ویژه است فساد در آنجا لانه می‌کند. اقتصاد ایران نیز امروز بسیار بزرگ شده و زمینه رشد فساد در آن فراهم آمده و برخوردهای سنتی دیگر حریف این فسادهای پیچیده نیست.

وی با بیان اینکه من به صداقت کسانی که می‌خواهند با فساد مقابل کنند تردید ندارم از جمله کسانی که در این مناظره حاضر هستند، یادآور شد: من در جلسات با دوستان قضایی و اطلاعاتی و سپاهی و فراجایی گفته‌ام شما در مبارزه با فساد ناموفق بوده‌اید چون روش‌های فساد و روش‌های مبارزه با آن عوض و ما از آن غافلیم. اگر قرار به پرونده است که من بیشتر از شما پرونده دیده ام

پورمحمدی گفت: شبکه‌های فساد امروز کارشناس، مدیر، قاضی، وزیر، خبرگزاری و رسانه و خبرنگار می‌خرند و در این عرصه تجربه جهانی بسیار گسترده است.

وی گفت: شفافیت، گردش آزاد اطلاعات و جلوگیری از تعارض منافع، سه اصل مهم در مبارزه با فساد هستند و اینها در دولت الکترونیک محقق می‌شد. امروز دنیا به یک راهکار اصولی در مبارزه با فساد رسیده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در دنیا سازمان‌های مالیاتی و سازمان‌های مبارزه با پولشویی پایگاه‌های مهم مبارزه با فساد هستند و اختیارات ویژه به آنها داده شده است. مساله مبارزه با فساد با شوخی، شعار و بگیر و ببند حل نمی‌شود.

پورمحمدی در جمع بندی سخنان خود گفت: مردم ایران آمده ام بر سر قرارم با شما شاید این آغاز دیدارهای دیگر من با شما باشد یا نباشد اما تمام من سرشار از عشق شماست من مصطفی پور محمدی هستم فرزند حسین به همین سادگی به سادگی شما.

وی افزود: من از دل گفتمان اصلی انقلاب آمده‌ام از گفته‌های امام و شهید بهشتی آمده‌ام و دروغ را برنمی‌تابم حتی به مصلحت. من از گفتمان علی‌ابن‌ابیطالب علیه‌السلام آمده‌ام سال‌های طولانی تحریم و تهدید را با صبوری تحمل کردید و در این سال‌ها آرزوهای شما بر باد رفت شما تنها زندگی بدون هراس می‌خواستید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نگرانم مانند هزاران پدری که دلهره شغل فرزندانشان را دارند و مادرانی که دلهره کوچ فرزندانشان را دارند، گفت: من خسته‌ام از سخنان دوپهلو و رفتارهای دوگانه آنهایی که در خلوت غصه رنج مردم ندارند و در مقابل دوربین از مشکلات سخن می گویند من خسته ام از یک ایران فرصت‌های برباد رفته، از پرونده‌ فسادهایی که باز می‌شود و روح ملت را آزار می‌دهد.

وی گفت: من خسته‌ام از فراموشی، بی‌حرمتی به زنان و دختران، حصر ایران. مردم ایران طبقه متوسط، سازمان‌های مردم‌نهاد، فیلترینگ، شایسته‌سالاری، باندبازی و مذاکره آری یا نه؟ مردم ایران فرار یا قرار؟ کف خیابان جای اخترام است نه حرمت شکنی، رفاه حق مردم ماست نه لطف دولتیان.

پورمحمدی تاکید کرد: با عزم و اراده شما و معجزه اعتماد با خردمندی در سایه رهبری در سایه گفتمان اسلامی و در سایه اسلام علوی و حسینی و مهدوی می توانیم فلک را سقف بکشافیم و طرحی نو دراندازیم. اصولگرا هستم و پای در سنت‌ها دارم و چشم به فرداها. نشستن و شعار دادن راه‌حل نیست، این طلبه بر سر قرار آماده است شما هم بیاید برای فردا برای ایران.

  • منبع خبر : ایلنا