درخواست کارگران «سرما آفرین» برای اجرای صحیح طبقه بندی مشاغل
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران کارخانه «سرما آفرین» واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین خواستار اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش دستمزدهایشان در حوزه کاری خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، یک منبع کارگری در شهرک صنعتی البرز قزوین گفت: شماری از کارگران کارخانه سرما آفرین، تولیدکننده انواع دستگاه‌های تهویه، روز گذشته (پنجم آذر ماه) خواستار اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل شدند.

به گفته وی؛ کارگران این کارخانه بیش از صد نفر هستند که درآمد برخی از آن‌ها نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌شان کفاف معاش زندگی‌شان را نمی‌دهد. به همین دلیل آن‌ها یک تجمع صنفی در محوطه محل کارشان در کارخانه ترتیب دادند.

به گفته این کارگر، سالهاست طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران این واحد تولیدی به اجرا درآمده اما به روزرسانی نشده است.

او با بیان اینکه کارگران پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود هستند، در ادامه گفت: آنچه باعث افزایش حقوق کارگران می‌شود اجرای صحیح و به‌روز طرح طبقه‌بندی مشاغل است که طبق مقررات کار و تامین اجتماعی باید در کارگاه‌های بالای ۱۰۰ نفر اجرا شود.

به گفته وی، اجرای دقیقِ «طرح طبقه‌بندی مشاغل» یکی از خواسته‌های کارگران سرما آفرین است؛ کارگران این واحد تولیدی مانند بسیاری کارخانه‌های صنعتی، مدتهاست به دنبال اجرای صحیح طرحی هستند که براساس مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار، حق اساسی و مسلم آن‌هاست.

او با بیان اینکه کارگران از اداره کار و باقی مقامات کارگری در منطقه شهرک صنعتی درخواست کرده‌اند پیگیر مطالبه‌ی اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل باشند، گفت: طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران این کارخانه و سایر واحد‌های تولیدی که این قانون را در گذشته اجرا کرده‌اند هر شش سال یکبار باید به روزرسانی شود تا دریافتی کارگران بالا رود.

  • منبع خبر : ایلنا