ادامه بلاتکلیفی کارگران شهرداری ایرانشهر با ۵ ماه حقوق معوقه
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
حدود ۵۰۰ کارگر شاغل در شهرداری ایرانشهر که به عنوان کارگر خدماتی و فضای سبز در سطح شهر فعالیت می‌کنند، ۵ ماه حقوق طلبکارند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، یکی از کارگران شهرداری ایرانشهر گفت: حدود ۵۰۰ کارگر شاغل در شهرداری ایرانشهر هستیم که به عنوان کارگر خدماتی، فضای سبز و کارگر سایر مجموعه‌های شهرداری در مناطق مختلف شهر ایرانشهر مشغول به کار هستیم.

او با بیان اینکه از مرداد ماه سال جاری، پنج ماه حقوق طلبکاریم، افزود: بی‌توجهی به مطالباتمان باعث شده جدا از ۵ ماه حقوق، حق عیدی سال‌های گذشته نیز پرداخت نشود.

این کارگر با اشاره به میانگین ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کاری خود و همکارانش در شهرداری ایرانشهر گفت: ما کارگران با روزی ۸ تا ۱۲ساعت کار سخت از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان شهرداری به جای پیگیری مطالبات‌مان، معوقات مزدی پنج ماهه کارگران را تکذیب می‌کنند.

وی افزود: سالهاست پیگیر وضعیت شغلی‌مان از مسئولان شهری هستیم اما تاکنون تصمیم جدی تامین منابع مالی و حل مشکلات گرفته نشده و این موضوع نگرانی ما را بیشتر می‌کند چراکه جدا از ناکافی بودن مزد، در سال‌های اخیر به دلیل نبود نظارت بر عملکرد مدیران شهری، در مقاطعی حق بیمه ما با تاخیر پرداخت شده است.

او با بیان اینکه ما کارگران شهرداری ایرانشهر خواستار آن هستیم تا شهرداری چاره‌ای برای تامین منابع مالی پرداخت دستمزد نیروی کار بکند، در پایان افزود: انتظار داریم شهرداری ایرانشهر حداقل بخشی از مطالبات ما کارگران را بپردازد تا معیشت و چرخ زندگی ما هم بچرخد.

  • منبع خبر : ایلنا