روزگار سخت کارگران شهرداری ایرانشهر: جدال با گرما با ۴ ماه حقوق معوقه
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مشکل پرداخت نشدن دستمزد معوقه وبیش از ۱۶ سال عیدی و سنوات نزدیک به ۴۰۰ کارگر شهرداری ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان هنوز ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، «کارگران شهرداری ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان از بهمن ماه سال گذشته حقوق خود را طلبکارند» این را یکی از کارگران این شهرداری گفت و اضافه کرد: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به دی ماه ۱۴۰۲ بود که شهردار چند روز پیش به حساب کارگران واریز کرد.

او با بیان اینکه امروز ۱۳خرداد است و ۴ماه است حقوق‌مان به تاخیر افتاده است، ادامه داد: هنوز طبق مصوبه افزایش حقوق سال ۱۴۰۳حقوق نگرفته‌ایم و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود برای دریافت حقوق فروردین ماه سال جاری باید تا پایان مرداد و شهریور صبر کنیم. در عین حال حق بیمه کارگران تا پایان اسفند ماه به تامین اجتماعی پرداخت شده همچنین به صورت میانگین بیش از ۱۶ سال است به ما عیدی و سنوات پرداخت نمی‌شود.

او با بیان اینکه کارگران شهرداری ایرانشهر فاقد قرارداد کار، فیش حقوقی و امکانات و حتی لباس و کفش مناسب کار هستند، در ادامه درباره شرایط کار در گرمای خرداد گفت: این وقت سال از آسمان ایرانشهر آتش می‌بارد؛ آتشی که بر فرق سر کارگران می‌نشیند و گاهاً آن‌ها را تا پای مرگ می‌برد. هنوز تابستان از راه نرسیده گرما؛ نیروی پاکبان و فضای سبز را تا بی‌حالی میکشاند. با این حال برای کارگران فضای سبز و پاکبان‌ها خبری از تمهیدات ویژه‌ای چون «کاهش ساعت کار» و «مزایای بدی آب و هوا» نیست.

این کارگر شهرداری ایرانشهر گفت: ما کارگران از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان شهری به مشکلات‌مان که در نتیجه حضور پیمانکاران مختلف ایجاد می‌شود، اعتنایی نمی‌کنند.

  • منبع خبر : ایلنا