۷۳۰۰ متر جدول‌گذاری از ابتدای دولت سیزدهم در شهر قنوات اجرا شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شهردار شهر قنوات گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، در راستای ارائه خدمات عادلانه به شهروندان،‌ عملیات‌های عمرانی متعددی همچون هفت‌هزار و ۳۰۰ متر جدول‌گذاری در ۵۰ کوچه و خیابان شهر قنوات به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان قم انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، محمد ابراهیم فرهادلو شهردار قنوات بیان داشت: در ادامه فعالیت‌های انجام شده طی این مدت باید به عملیات زیرسازی به متراژ ۸۴ هزار متر مربع در ۷۰ کوچه و خیابان و ۵۹ هزار متر مربع عملیات آسفالت‌ریزی در ۶۰ کوچه و خیابان بافت قدیمی و جدید شهر قنوات اشاره کرد.

وی افزود: در کنار این فعالیت‌ها،‌ باید به اجرای عملیات موزائیک فرش پیاده راه ها به متراژ پنج‌هزار متر مربع و همچنین ۱۸ هزار متر مربع خاکریزی و تسطیح بلوار وسط جاده قم – قنوات در راستای زیباسازی نما و منظر شهری نیز اشاره کرد.

وی در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در حوزه شهرسازی اشاره کرد و بیان داشت: عقد قرارداد ۵۰ توافقنامه عرصه در مسیر،‌ تفکیکی و صلح نامه با شهروندان برای آزادسازی املاک در مسیر طرح‌ها و تسهیل عبور و مرور شهری که جمع متراژ زمین خریداری شده و آزاد شده در این رابطه به ۲۰ هزار و ۲۱۰ متر مربع می‌رسد.

فرهادلو گفت: همچنین در این مدت، تعداد ۴۴۶ پرونده در قالب صدور پروانه و کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ در شهرداری قنوات تشکیل شده که همین مساله نشان‌دهنده ساخت‌وساز فراوان و افزایش روز افزون جمعیت در این شهر است؛‌ البته در این خصوص باید به موقعیت قنوات در نزدیکی به شهر قم و پذیرش جمعیت سرریز آن نیز توجه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام‌های صورت گرفته در شهر قنوات برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: در شهر قنوات، تهیه زمین، آماده‌ سازی زیرساخت و صدور پروانه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم به عنوان نخستین شهر در استان انجام شد و اکنون طرح مورد نظر در مرحله اتمام سفت‌کاری است؛ همچنین ۶ قطعه زمین بزرگ مجاور لبه طرح تفضیلی شهر برای ایجاد ساخت‌وسازهای جدید طرح نهضت ملی مسکن در این شهر در نظر گرفته شده‌است.

وی ادامه داد: اهدای ۲ هزار و ۴۷۰ متر زمین به خیرین برای ساخت ۲ مدرسه در شهر قنوات، همکاری با آبفای استان در راستای اجرای ۹ کیلومتر ایجاد و نوسازی شبکه آب‌ شرب و همچنین ایجاد خط انتقال جدید آب از شهر قم به قنوات، عقد تفاهم نامه همکاری با کانون پرورش فکری استان برای ایجاد مرکز در شهر قنوات و اهدای زمین به همین منظور و آماده سازی زمین و تهیه طرح برای ساخت سالن اجتماعات و فرهنگسرا و ۲ سالن فرهنگی و ورزشی در سه نقطه این شهر از دیگر اقدام‌های صورت گرفته توسط شهرداری قنوات برای خدمت‌رسانی به مردم است.

شهر قنوات در بخش مرکزی استان قم قرارگرفته و فاصله آن با شهر قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی است.

قنوات وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر استان بعد از قم است و کمترین فاصله را به مرکز شهر قم دارد،‌ این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرارگرفته است و درگذشته از طریق حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود.

  • منبع خبر : ایرنا