کارگران ایثار گر شهرداری نیشابور: منتظر اجرای قانون هستیم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران خدماتی و فضای سبز ایثارگر شرکتی شاغل در شهرداری نیشابور برای تبدیل وضعیت خود همچنان در انتظار به‌سر می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، تعدادی از کارگران خدماتی و فضای سبز ایثارگر شرکتی شهرداری نیشابور، از تعلل شهرداری برای اجرای مصوبه تبدیل وضعیت استخدامی کارگران ایثارگر و خانواده‌هایشان انتقاد کردند.

کارگران شرکتی شهرداری نیشابور گفتند: تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در نهادهای دولتی و عمومی، نص صریح قانون است که متاسفانه برخی مدیران و پیمانکاران شهرداری مانع اجرای قانون مذکور شده و اقدامی انجام نمی‌دهند.

طبق اظهارات آن‌ها؛ حدود ۷۰ نفر از مجموع ۳۶۰ نفر از کارگران خدماتی که تحت مسئولیت یک پیمانکار در شهرداری نیشابور مشغول کارند، مشمول طرح تبدیل وضعیت ایثارگران هستند که علارغم پیگیری‌های زیاد سال گذشته این اتفاق نیفتاد. ما امیدواریم در سال جدید همه ایثارگران نهادها از جمله شهرداری نیشابور تبدیل وضیت شده و رسمی شوند.

کارگران شرکتی ایثارگر با انتقاد از ادامه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود گفتند: چرا شهرداری نیشابور به قوانین مصوب مجلس برای اجرای طرح تبدیل وضعیت کارگران ایثارگر تمکین نمی‌کند؟ ما خواستار اجرای هرچه سریعتر این قانون در شهرداری نیشابور هستیم.

به گفته‌ی ایثارگران شهرداری نیشابور، در برخی مواقع نص صریح قانون از سوی برخی مسئولان زیر سوال برده می‌شود و سلیقه‌ای عمل می‌کنند، در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران، شهرداری نیشابور ما را بین سایر ارگان‌ها پاسکاری می‌کنند و می‌گویند هنوز لیست ارسال شده کارگران به استانداری برای تایید تبدیل وضعیت بازگشت نشده است.

کارگران با بیان اینکه برخی مسئولان شهرداری در پاسخ به برخی از ما کارگران ایثارگر شرکتی می‌گویند که شرایط تبدیل وضعیت با این قانون را ندارید و به برخی دیگر می‌گویند دارید، در خاتمه افزودند: جدا کردن افرادی که همه ایثارگرند برای تبدیل وضعیت درست نیست.

  • منبع خبر : ایلنا