چه خبر از طبقه بندیِ کارگران ارکان ثالثِ نفت؟ / طرحی که آورده چندانی نداشت
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
اصلاح وعده داده شده‌ی وزارت نفت برای طرح طبقه‌بندی کارگران ارکان ثالث نفت، آورده چندانی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، در ماه‌های اخیر کارگران ارکان ثالث نفت در اعتراض به وضعیت شغلی و حقوقی، بارها به تهران آمدند و مقابل وزارت نفت تجمع اعتراضی برگزار کردند. «اصلاح درست و عادلانه طرح طبقه‌بندی مشاغل» یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های این کارگران است.

مهران ربانی، فعال صنفی کارگران ارکان ثالث نفت، در این رابطه می‌گوید: وزارت نفت در پاسخ به نامه تجمع بهمن ماه سال گذشته، به نهاد ریاست جمهوری اعلام کرده طرح طبقه‌بندی کارگران ارکان ثالث را با رعایت نظام عادلانه پرداخت و همترازی حقوق ارکان ثالث با دیگر کارکنان اجرا می‌کند.

او افزود: این پاسخ بازهم خلف وعده است و به جز در چند شغل خاص، افزایش قابل توجهی به همراه نخواهد آورد.

این فعال صنفی در توضیح بیشتر گفت: مسئولان وزارت نفت، نظام عادلانه پرداخت وعده داده شده توسط دولت سیزدهم را اجرایی نکردند. اجرای فاز دوم طرح طبقه بندی مشاغل که قرار بود مرهمی بر زخم کارکنان پیمانکاری باشد، نمکی بر زخم آن‌ها شد و علیرغم وعده‌های مسئولان، طرح مذکور به نحوی اصلاح شده است که افزایش چشمگیری به جز در چند شغل خاص، نصیب همکاران نخواهد شد و در نتیجه تبعیض در وزارت نفت کمافی‌السابق ادامه خواهد یافت.

به گفته ربانی، کارکنان ارکان ثالث، پیمانکاری و شرکتی وزارت نفت، وعده وزیر نفت در جلسه رای اعتماد وزرای پیشنهادی مبنی بر توجه ویژه و ساماندهی ارکان ثالث را از یاد نخواهند برد.

  • منبع خبر : ایلنا