گزارش‌هایی که به همراه مستندات نباشد، امکان پیگیری ندارد/ هیچ نهاد دیگری به جز شورای نگهبان حق نظارت بر انجام انتخابات را ندارد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سخنگوی شورای نگهبان گفت: گزارشات خاصی نیز درباره تخلف هنوز گذاشته نشده اما مواردی مثل تاخیر در شروع اجرای انتخابات در شعبات به صورت محدود یا تبلیغات له یا علیه کاندیدا دریافت شده که فورا در دستور کار برای حل این موارد قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات عنوان کرد: رای‌گیری در ساعت ۸ شروع شد و مشکلی از ساعات شروع اخذ رای نداشتیم. ناظران شورای نگهبان در تمامی شعب در کنار نمایندگان مجری انتخابات هستند و اگر ناظرین نباشند، انتخابات شروع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه همه چیز در این انتخابات شفاف و دقیق است، گفت: ناظرین از میان همه مردم و اقشار اعم از زن و مرد و پیر و جوان حضور دارند.

سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: عزیزان ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در کارگروه‌های مختلف تقسیم شدند و کارگروه‌های استانی شش‌گانه از طریق سامانه مردم ناظر، بر فرآیند انتخابات نظارت می‌کنند. هیچ نهاد دیگری نیز به جز شورای نگهبان حق نظارت بر انجام انتخابات را ندارد.

طحان نظیف یادآور شد: مردم شایعات مربوط به تخلفاتی از افراد مختلف نزدیک به کاندیداها و اشخاص متفرقه را قبول نکنند و در صورت سامانه مردم ناظر خود شورای نگهبان گزارشات مشکلات فرآیند اجرا را به ما اطلاع دهند.

وی یادآور شد: شواهد میدانی همکاران ما نشان می‌دهد که نسبت به هفته گذشته حضور مردم بیشتر بوده است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره گزارش های رسیده درباره تخلفات انتخاباتی گفت: البته گزارشی که به همراه مستندات نباشد، امکان پیگیری ندارد. گزارشات خاصی نیز درباره تخلف هنوز گذاشته نشده اما مواردی مثل تاخیر در شروع اجرای انتخابات در شعبات به صورت محدود یا تبلیغات له یا علیه کاندیدا دریافت شده که فورا در دستور کار برای حل این موارد قرار گرفته است.