پیگیری تحقق درآمد پایدار شهرداری‌ها/ درآمد حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده ماهیانه با شهرداری‌ها تسویه می‌شود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای با حضور مسئولان مرتبط، موضوع تخصیص اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به‌منظور تحقق درآمد پایدار شهرداری‌ها پیگیری و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، علی نیکزاد ثمرین در تشریح جلسه امروز (سه‌شنبه، ۷ تیرماه) با حضور روسای سازمان امور مالیاتی و خزانه‌دار کل کشور اظهار داشت: در این جلسه تعدادی از نمایندگان به همراه شهرداران شهرهای مختلف و همچنین معاون وزیر کشور و رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برای بررسی سهم شهرداری‌ها از محل درآمد مالیات بر ارزش‌افزوده حضور داشتند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه مقرر شد طی ۲۴ ساعت آینده رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بخشنامه‌ای را به سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ کند تا آن‌ها درآمد حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده را به‌صورت ماهانه تسویه و به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کنند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد پول متمرکزی که سازمان امور مالیاتی به حساب وزارت کشور واریز می‌کند، طی یک هفته پس از واریز خزانه به حساب وزارت کشور، به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واریز شود تا از این طریق بتوانیم از این ظرفیت قانونی در جهت مساعدت به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و ایجاد یک درآمد پایدار برای آن‌ها استفاده شود.