پیروزی انقلاب موجب استقلال و رهایی از نفوذ ابرقدرت‌ها شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است که موجب رهایی از نفوذ ابرقدرت‌ها شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی ایران که در محل سفارت کشورمان در تایلند برگزار شد، با یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان زلزله‌های اخیر در ایران، سوریه و ترکیه آغاز شد.

سیدرضا نوبختی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند، در سخنان خود پیروزی انقلاب را نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران دانست که موجب استقلال و رهایی ایران از نفوذ ابرقدرت ها شد.

وی همچنین اظهار داشت:‌ با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، این کشور در فناوری نانو رتبه ششم، در بیوتکنولوژی رتبه پنجم، در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین رتبه پنجم و در صنعت هسته‌ای رتبه نهم جهان را در اختیار دارد.

این دیپلمات کشورمان همچنین ابراز امیدواری کرد روابط دو ملت صلح طلب ایران و تایلند که از بیش از چهارصد سال پیش همواره بسیار مناسب و دوستانه بوده در همه ابعاد توسعه یابد.

در بخش دیگری از این مراسم نیز کلیپی برای معرفی و بزرگداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، پخش شد.

آقای سارون، دبیر دائم وزارت امور خارجه تایلند سخنران دیگر این مراسم بود که ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی، بر خواست و اراده دولت تایلند برای افزایش مناسبات با ایران در همه زمینه ها تاکید کرد.

در این مراسم تعداد زیادی از مقامات تایلندی، سفرا و دیپلمات‌های مقیم بانکوک، نمایندگان دانشگاه‌ها و رسانه‌ها، مدیران شرکت های اقتصادی و ایرانیان مقیم تایلند نیز حضور داشتند.