پاسخ آمریکا به سوالی درباره بهبود روابط واشنگتن-ریاض با توجه به نقش ایران در منطقه
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که تمایل دولت این کشور برای بهبود روابط با عربستان سعودی، چگونه بدون این که سودی برای ایران در پی داشته باشد، ممکن خواهد بود، ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری که رونوشت آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که با توجه به تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاهش تولیدات نفت، تمایل دولت بایدن برای بهبود روابط با عربستان سعودی چگونه بدون این که نفعی برای ایران داشته باشد، امکان‌پذیر خواهد بود، با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه، گفت: ما منافعی در منطقه داریم. به همین دلیل است که آمریکا در منطقه بوده است. چالش‌‎هایی امنیتی وجود دارد که برخی از آن‌ها نشات‌گرفته از ایران است. مطمئنا، ما چشم از تهدیدی برنخواهیم داشت که ایران نه فقط برای منطقه، بلکه به نوعی برای فراتر از آن ایجاد می‌کند.

پرایس در ادامه گفت: ما قصد نداریم هیچ گونه ابزار مهمی را که به آن نیاز داریم تا اطمینان بیابیم ایران هیچ تهدیدی برای مردم آمریکا، منافع آمریکا و منافع گسترده‌ترمان در منطقه ایجاد نمی‌کند، کنار گذاریم. این قطعا تغییر نخواهد کرد.

این اظهارات پرایس در حالی مطرح می‌شود که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، روز سه‌شنبه اعلام کرد که جو بایدن، رییس جمهور این کشور در حال ارزیابی مجدد مناسبات واشنگتن با ریاض در پی تصمیم اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت است.