هپکو در مسیر شکوفایی/ اگر حمایت کنند به خودکفایی می‌رسیم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
خبرگزاری ایلنا نوشت: فعال کارگری هپکو گفت: تولید در هپکو امروز در وضعیت مناسبی است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سیدامیر میرناصری (فعال کارگری شرکت هپکو)، در ارتباط با موقعیت شرکت هپکو اراک گفت: هپکو در دهه ۸۰ به لحاظ تنوع محصولات و تولیداتی که داشت بی‌نظیر بود و در همین زمینه، در تمامی نمایشگاه‌های تخصصی صنایع، معادن و ماشین‌آلات حضور پیدا می‌کرد اما متأسفانه مشکلات بعدی باعث شد هپکو در ۱۰ سال گذشته مسیر افول را طی کند و نتواند آن‌چنان که باید در عرصه صنعت کشور بدرخشد.

وی افزود: امسال تا حدودی ورق برگشته است و با مدیریت و کار جهادی و فعالیت‌های پرفشار کاری، هپکو توانست حضور شایسته‌ای در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران داشته باشد. امروز از هر خط تولید هپکو علاوه بر محصولات قبلی یک محصول جدید خارج می‌شود که این تولیدات بیشتر حول محور ماشین‌الات معدنی است؛ رویکرد کلی هپکو همخوان با سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی کشور و در راستای بی‌نیازی به ماشین‌آلات معدنی و صنعتی است.

به گفته‌ی میرناصری، اصلی‌ترین محصول ارائه‌شده توسط هپکو در نمایشگاه سنگ محلات بیل ۳۷ تنی هپکو با نام HEC ۳۷۰ بود که برای اولین بار در کشور تولید شده است؛ این محصول جزو بیل‌های معدنی است و در سال‌های آینده قطعاً نمونه‌های قدرتمندی تری از این محصول را ارائه خواهیم کرد.

فعال کارگری هپکو اضافه کرد: امروز توانستیم ثابت کنیم تمام سر و صداها و چالش‌های کارگری در سنوات اخیر فقط به خاطر بقای هپکو بود که این شرکت بماند و بتواند در شرایط تحریم به تولید این کشور کمک کند که بحمدالله امروز این اتفاق افتاده است.

میرناصری در پایان گفت: کارگران هپکو همیشه و همواره دغدغه‌ی تولید و سرپا ماندن این شرکت را داشتند؛ امیدواریم با همت کارگران و حمایت مسئولان، هپکو بتواند گام به گام در مسیر رشد و شکوفایی قدم بگذارد و به دوران رونق دهه‌های گذشته برگردد. اگر حمایت‌ها تداوم داشته باشد، شرکت هپکو قطعاً و یقیناً این توانایی را دارد که در زمینه‌ی خودکفایی در ماشین‌آلات معدنی پیشتاز باشد.