نگرانی کارگران قراردادی شرکت داروگر تهران(کف) از طرح تعدیل
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
در روزهای اخیر نگرانی کارگران داروگر تهران (کف) از به اجرا درآمدن طرح‌های تعدیل نیروی انسانی شدت یافته است.

ببه گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، براساس اطلاعاتی که به نقل از کارگران شرکت داروگر تهران در اختیار قرار گرفته است؛ مدیران این شرکت قصد دارند از شمار کارگران قراردادی که هم‌اکنون در بخش‌های مختلف کارخانه مشغول به کارند، بکاهند.

ظاهرا طرح تعدیل اختیاری قرار است از صبح فردا سه‌شنبه (یکم شهریور ماه) برای حدود ۲۰۰ کارگر قراردادی با چهار ماه حقوق معوقه در بخش‌های مختلف تولیدی شرکت داروگر (کف) به اجرا درآید.

گویا ۲۰۰ کارگری که در کارخانه داروگر مشغول کارند و امروز ۳۱ مرداد پایان قرارداد کاری آنها است؛ بر اساس اطلاعیه کارفرما از صبح فردا اگر تمایل به ادامه همکاری با کارخانه را نداشته باشند، می‌توانند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند و در صورت افزایش سطح تولید دوباره به کار بازخواهند گشت.

کارگران شرکت داروگر با بیان اینکه تمامی کارگران هر ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان نگران از دست دادن شغلشان هستند، افزودند: این وضعیت درحالی برای کاهش هزینه‌های کارخانه انجام می‌شود که کارفرما بر اساس این اطلاعیه اعلام کرده در طول هشتم ماه گذشته همه هزینه‌های کارخانه را از طریق فروش اموال مدیران و مسئولان شرکت تامین کرده ودر حال حاضر ممکن است با ادامه این روند پرداخت حقوق کارگران با تاخیر بیشتری مواجه شود.

از قرار معلوم در چند ماه گذشته نیز حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از کارگران با سوابق پایین خودخواسته محل کار را ترک کرده و شغل دیگری پیدا کرده‌اند.

همچنین در حالی مدیریت کارخانه دلایلی همچون کمبود نقدینگی و کاهش سطح تولید را دلیل این اقدام خودعنوان می‌کند که کارگران حاضر به ترک محل کار خود نیستند.

در کارخانه داروگر تهران حدود ۲۰۰ کارگر مشغول به کار هستند که پیش از این نیز به عدم پرداخت به موقع دستمزدها و حق بیمه انتقاد داشتند.

  • منبع خبر : ایلنا