نگرانی کارگران «شرکت چینی زرین ایران» از تعدیل/ قراردادها یک ماهه است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران چینی زرین نسبت به احتمال تعدیل در ماه‌های آینده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، جمعی از کارگران شرکت چینی زرین ایران از احتمال تعدیل در این ماه یا ماه‌های آینده قبل از پایان سال جاری، ابراز نگرانی کردند.

این کارگران که در قسمت‌های مختلف این شرکت قدیمی کار می‌کنند، می‌گویند: در هفته‌های اخیر بحث‌هایی در ارتباط با تعدیل برخی از نیروها در ماه‌های آینده مطرح شده که به نگرانی کارگران دامن زده است و این در حالیست که در ماه‌های اخیر، تمام قراردادهای کارگران به قراردادهای یکماهه تبدیل شده است؛ اگر کارگری قبل از این قرارداد شش ماهه داشت، حالا با خاتمه‌ی زمان آن با او یک ماهه قرارداد می‌بندند و این مساله موجب نگرانی‌ست.

کارگران چینی زرین می‌گویند: در این شرکت نیروهایی هستند که سال‌ها سابقه کار دارند؛ این روزها به دلیل این بحث‌ها و مشکلات قراردادها، آینده‌ی خود را روشن نمی‌بینند؛ امیدواریم مدیران شرکت تمام نیروها را نگه دارند و قراردادهای بلندمدت با آن‌ها منعقد کنند.

ظاهراً در ماه‌های قبل، تعدادی از خانم‌های شاغل در یکی از بخش‌های شرکت، پس از دادن درخواست تسویه حساب، از شرکت بیرون رفته‌اند؛ کارگران امیدوارند که بیش از این، تعداد نیروهای شرکت کاهش نیابد.

به گفته‌ی کارگران؛ این شرکت امروز حدود هزار کارگر دارد. در سال‌های قبل تعداد این کارگران حدود هزار و دویست نفر بوده است.

  • منبع خبر : ایلنا