نوسازی ۴۴ دستگاه تاکسی و افزایش ۲۰۰ سلول پارک در قم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم پروژه‌های جدید این معاونت ازجمله نوسازی 44 دستگاه تاکسی و برنامه‌های اجرایی افزایش پارکینگ در شهر قم را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مسعود طبیبی روز یکشنبه در آیین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۳ پروژه شهری، طی سخنانی با اشاره به چشم‌انداز تحول حوزه حمل‌ونقل در شهر قم، بیان کرد: توسعه تقاطع‌های چراغ‌دار در جهت آرام‌سازی ترافیک یکی از اولویت‌های مهم مجموعه مدیریت شهری است.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی در جهت توسعه تقاطع‌های هوشمند، ادامه داد: آرام‌سازی ترافیک و کنترل ترافیک عبوری دو قاعده مهم و اساسی در توسعه این قبیل تقاطع‌هاست که هم‌اکنون در برخی مناطق شهری در حال انجام است.

طبیبی گفت: افزایش ظرفیت زیرساخت‌ها مانند پارکینگ در کنار افزایش طول عمر زیرساخت‌های موجود مانند خط‌کشی‌های طولی و عرضی سطح معابر در این عرصه موردتوجه مدیریت شهری قم قرار داشته و برنامه‌های اجرایی بر این اساس تعریف می‌شوند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به بالا بودن آمار سوانح راهنمایی و رانندگی به‌خصوص در بین موتورسیکلت‌ها، تصریح کرد: سوانح و تصادفات موتورسیکلت‌ها در قم وضعیت مطلوبی ندارد و می‌بایست اصل ایمنی را از طریق اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان دنبال کنیم.

وی عنوان کرد: شهر محل زندگی است و نه صرف تردد پرسرعت خودروها، بنابراین اصل آرام‌سازی و مناسب‌سازی عبور و مرور عابران پیاده باید در سطح شهر توسعه یابد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه پل‌های عابر غیرمکانیزه فاقد جذابیت جهت استفاده عمومی است، گفت: افزایش تعداد پل‌های عابر پیاده در کنار تجهیز آن به آسانسور و پله‌برقی جزو اولویت‌های مدیریت شهری است.

طبیبی در ادامه با اشاره به‌ضرورت نوسازی ناوگان تاکسی در شهر قم، از برنامه‌های مجموعه شهرداری برای ایجاد زمینه اهداء تسهیلات بانکی نوسازی ۴۰۰ دستگاه تاکسی خبر داد و افزود: در مرحله نخست این طرح ۴۴ دستگاه تاکسی با وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه نوسازی و وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم می‌شوند.