نمایندگان مجلس اجرای صحیح قانون را پیگیری کنند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دبیر کمیته دستمزد خانه کارگر گفت: تشکلات کارگری باید از نمایندگان مجلس بخواهند که به‌عنوان نهاد ناظر ، اجرای درست قانون کارگری به‌ویژه ماده 41 را از وزیر مربوطه خواستار شده و برای اجرای صحیح قانون پیگیری‌های لازم را داشته‌باشند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، نشست کنگره سراسری خانه کارگر (عادی و فوق‌العاده) با حضور ریاست و اعضا در مجتمع کارگران شهید امامی چمخاله برگزار شد.

علیرضا حیدری در این نشست گفت: در کمیته دستمزد توضیحاتی درباره آنچه در سال گذشته در حوزه دستمزد گذشت ارائه شده و نظرات کارشناسی مطرح شد.

دبیر کمیته دستمزد خانه کارگر ادامه‌داد: از نمایندگان کارگران خواسته شد در صورت عدم تصویب، در شورای عالی کار صورت‌جلسه نکنند تا مشروعیت آن را از طرف کارگران زیر سؤال ببرند و از نمایندگان خود حمایت همه جانبه داشته باشند.

وی عنوان کرد: تشکلات کارگری برای پیگیری مطالبات کارگران در شهرهای مختلف حمایت لازم را داشته و در مواردی که لازم بود نسبت به تهیه طومار، امضا و انتشار عمومی آن اقدام کنند.

این فعال حوزه کارگری یادآور شد: لازم است برای تهیه سبد معیشت ۱۴۰۲ تلاش و پیگیری‌های لازم انجام شود و تلاش شود تا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده که باری روی دوش کارگران است برداشته شود.

  • منبع خبر : ایلنا