نشست با وزیر/ بازنشستگی پیش از موعد برای پرستاران تامین اجتماعی؟
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
برخی فعالان صنفی پرستاران با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دیدار داشتند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، در نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعضای شورای عالی نظام پرستاری کشور، احیای جایگاه پرستاری در سازمان تامین اجتماعی و نیز پیگیری بحث بازنشستگی پیش از موعد پرستاران مورد تأکید قرار گرفت.

در این نشست که تا ساعات پایانی شامگاه هشتم بهمن ادامه داشت، پرستاران شاغل در بیمارستان‌های تامین اجتماعی و بخش خصوصی حضور داشتند؛ یکی از پرستاران شاغل در تامین اجتماعی در این رابطه می‌گوید: مهم‌ترین مطالبه ما، حل شدن مساله بازنشستگی پیش از موعد است که علیرغم پیگیری‌های مکرر همچنان به عنوان یک معضل باقی مانده و گاهاً نمی‌توانیم از این امکان استفاده کنیم؛ ما این مساله را با وزیر کار مطرح کردیم و خواستار رسیدگی جدی شدیم.

پرستاران بخش خصوصی نیز، بر لزوم رفع تبعیض، پرداخت به موقع کارانه‌ها و فوق‌العاده خاص و همچنین تعرفه‌گذاری عادلانه و صحیح تاکید کردند و اعلام نمودند بایستی تبعیض در نظام درمانی کشور برچیده شود.

در این نشست که میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز حضور داشت، تصمیماتی درحمایت از جایگاه پرستاران اتخاد و مقرر شد که کارگروه مشترک سازمان تأمین اجتماعی و سازمان نظام پرستاری برای پیگیری اجرای قوانین پرستاری و به‌روزرسانی و اصلاح ضوابط و مقررات فرآیندهای موجود تشکیل شود.

  • منبع خبر : ایلنا