معلمانِ برون سپار به راحتی کنار گذاشته می‌‎شوند! / مجبوریم با حقوق و بیمه‌ی ناچیز کار کنیم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
خبرگزاری ایلنا نوشت: جمعی از معلمان برون سپار می‌گویند: ما با این شرطِ کارفرما که ممکن است حقوقی به شما پرداخت نشود، راضی به کار شدیم. ما مجبوریم در چنین شرایطی کار کنیم و بعد هم آموزش و پرورش به راحتی ما را کنار می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، معلمان خرید خدمات در مورد وضعیتِ خود می‌گویند: آموزش و پرورش برای سال تحصیلیِ جدید معلمان برون سپارِ بسیاری را کنار گذاشته است.

آن‌ها می‌گویند: فقط برای مناطق خیلی محروم از این نیروها استفاده می‌شود و آن هم به این دلیل است که معلم رسمی برای تدریس در آن مناطق به سختی پیدا می‌شود.

به گفته‌ی آن‌ها، آموزش و پرورش از معلمانِ در شرفِ بازنشستگی و دانشجویان سال آخر تربیت معلم برای جبرانِ کمبودِ نیروی خود استفاده می‌کند.

این نیروها می‌گویند: معلمانِ برون سپارِ آموزش و پرورش که تحت عناوین مختلف سال‌ها برای آموزش و پرورش کار کرده‌اند حالا به راحتی کنار گذاشته می‌شوند. برخی از این معلمان سابقه‌ی ۱۰ سال به بالای تدریس در مناطق محروم و دور افتاده دارند.

یکی از این معلمان می‌گوید: جایی که من کار می‌کنم یک ساعت و نیم تا شهر فاصله دارد و هیچ امکاناتی ندارد؛ نیروهای دولتی حاضر نمی‌شوند در چنین جایی تدریس کنند، برای همین از معلم خرید خدمات استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از معلمان می‌گوید: در جایی که ما کار می‌کنیم به دلیل آنکه معلم برای رشته‌ی کار ودانش نداشتیم، تمام بچه‌ها را به رشته‌ی علوم انسانی فرستادند.

این معلمان می‌گویند: آموزش و پرورش نیروهای برون سپار را کنار می‌گذارد تا اگر طرحی برای تبدیل وضعیتِ معلمان به تصویب رسید نیرویِ کمتری مشمول آن شود.

یکی از این معلمان می‌گوید: ما در بدترین شرایط سر کار می‌رویم. سال گذشته بیمه‌ها و حقوق ما نامشخص بود اما بالاخره بعد از مدتی مبلغی ناچیز به ما پرداخت می‌کردند، اما امسال کارفرما به ما گفته بیمه نمی‌کنم و اگر بیمه می‌خواهید، خودتان باید مبلغ آن را پرداخت کنید و حقوق را هم هر زمان که دولت پرداخت کرد به حساب شما واریز می‌کنیم.

این معلم می‌گوید: ما با این شرطِ کارفرما که ممکن است حقوقی به شما پرداخت نشود، راضی به کار شدیم. ما مجبوریم در چنین شرایطی کار کنیم و بعد هم آموزش و پرورش به راحتی ما را کنار می‌گذارد.

این معلمان می‌گویند: مدارک تحصیلی ما بالاست اما چون کار اصلا پیدا نمی‌شود مجبوریم به این شرایط تن دهیم.