معاون پژوهشی بنیاد اسراء: آثار حضرت آیت الله جوادی آملی «عمومی سازی» می شود
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد علوم وحیانی اسراء از عمومی سازی آثار حضرت آیت الله جوادی آملی با هدف استفاده عموم جامعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، حجت الاسلام والمسلمین روح اللهی، معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در نشست خبری هفته پژوهش بیان داشت: یکی از کارهای بزرگ این بنیاد، تدوین تفسیر تسنیم است که جلد ۷۰ آن (سوره صافات) محضر استاد است و تا پایان سال پژوهشی ۱۴۰۱، این تفسیر در ۸۰ جلد به پایان خواهد رسید.

او به «شرح فصوص الحکم» یکی دیگر از آثار پژوهشی این مرکز اشاره کرد و افزود: تاکنون پژوهش ۹ جلد آن انجام شده است که سه جلد آن تا پایان سال چاپ خواهد شد و در آذرماه سال ۱۴۰۱ دوره ۱۶ جلدی آن منتشر خواهد شد.

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد علوم وحیانی اسراء در مورد آثار فقهی بنیاد گفت: در این بخش، مجموعه آثار آیت الله جوادی آملی که عمده دروس خارج فقه ایشان است در ۴۰ جلد منتشر خواهد شد. تاکنون ۴ جلد این دروس منتشر شده است و قرار است که سالانه ۴ جلد منتشر شود.

او نظام سازی و نظریه پردازی آثار آیت الله جوادی آملی را از جمله اقدامات بنیاد در سال آینده عنوان کرد و افزود: اقدام دیگری که برای سال آینده پیش بینی کردیم، تدوین منظومه علمی و فکری استاد است که در قالب مجموعه آثار یا به روش های دایره المعارف منتشر خواهد شد.

روح اللهی عمومی سازی آثار آیت الله جوادی آملی را از کارهای دیگر در سال آینده عنوان کرد و افزود: آثار ایشان باید به صورت قابل فهم در دسترس عموم قرار گیرد.

او در بخش دوم سخنان خود به وجود ۱۱ رشته محل تخصصی در بنیاد اسراء اشاره کرد و گفت: در این زمینه دو کار را در حال انجام هستیم؛ یکی اینکه دانش پژوهان فنون و روش های پژوهش را در کنار اموزش فرا بگیرند. دوم اینکه دکترای پژوهش محور را راه اندازی کنیم که برای سه رشته فلسفه، تفسیر و نهج البلاغه درخواست کردیم.

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد علوم وحیانی اسراء در مورد مجموعه «رجال تفسیری» بیان کرد: این طرح ۵ سال قبل آغاز شد و شناخت راویان یکی از مسائل مهم بود که با استاد مشورت شد و ایشان تبیین کردند که هر روایتی تفسیری نیست بلکه روایتی تفسیری است که در تبیین یا تفسیر یک آیه باشد. بر این اساس، کنزالدقائق به عنوان منبع استخراج راویان در نظر گرفته شد که ۴۰۰۶ راوی در این کتاب نام برده شده است.

او از رونمایی هفتمین جلد «رجال تفسیری» در روز پنجشنبه ۲۵ آذرماه خبر داد و افزود: تاکنون ۵۷۴ راوی در این ۷ جلد منتشر شده است و پیش بینی شده است که به ۲۰ جلد خواهد رسید.

انتهای پیام

  • منبع خبر : شفقنا