مشکل در پرداخت بیمه کارگران ابنیه فنی راه‌آهن ورامین
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
اعتبار خدمات درمان تامین اجتماعی کارگران ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه ورامین به علت‌ عدم پرداخت به موقع حق بیمه از سوی کارفرما تمدید نشده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی«ایونا»، تعدادی از کارگران واحد نگهداری ابنیه فنی راه آهن ورامین با بیان اینکه «بیمه تامین اجتماعی حق مسلم تمام کارگران کشور است» و کارفرمایان باید به موقع برای پرداخت آن اقدام کنند، گفتند: علیرغم رایزنی‌ها و تلاش‌های بسیار کارگران ابنیه فنی، هنوز برخی همکاران از جمله کارگران نگهداری ورامین از حق قانونی خود یعنی حق بیمه محرومند؛ این در حالیست که حق بیمه آنها به دلایل متعدد و در بازه‌های زمانی متفاوت، قطع می‌شود.

براساس ادعای یکی از کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه ورامین؛ هر ماه قبل از دریافت حقوق کارفرما سهم پرداخت حق بیمه کارگران را از حقوق آنها کسر می‌کند اما به موقع آن را به تامین اجتماعی نمی‌پردازد.

یکی از این کارگران گفت: در حال حاضر همکاران منتظر هستند که کارفرما معوقات بیمه‌ای آن‌ها را بپردازد تا بخشی از مشکلات آن‌ها در مراکز درمانی وبیمارستانی برطرف شود.

به گفته وی؛ سالهاست حق بیمه پرداخت می‌کنیم تا در دوران بیماری خود و خانواده هایمان، دغدغه‌ی هزینه‌ی درمان نداشته باشیم اما باز باید بخشی از حقوق ناچیز ماهانه‌ی خود را صرف درمان آزاد کنیم.

  • منبع خبر : ایلنا