صدور ۲۳۵ پروانه ساختمانی در منطقه ۳ قم/ عدم رغبت شهروندان برای ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به صدور 235 پروانه ساختمانی در سال گذشته در این منطقه گفت: بر اساس طرح تفصیلی جدید تراکم در شهر کاهش پیدا کرده و این موضوع در منطقه سه زیاد مطلوب شهروندان قرار نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مهرداد روحانی وزیری با اشاره به اقدامات در حوزه شهرسازی منطقه سه شهر قم اظهار داشت: این منطقه شهری از نظر تراکم و ساخت‌وساز منطقه ضعیفی بوده و در سال‌های گذشته قابلیت بسط و توسعه نداشته است.

به گفته وی، بر اساس طرح تفصیلی جدید تراکم در شهر کاهش پیدا کرده و این موضوع در منطقه سه زیاد مطلوب شهروندان قرار نگرفته است، به‌عنوان نمونه در خیابان امام موسی صدر تراکم نهایتاً ۲ طبقه است.

وی با بیان اینکه در خیابان امام خمینی(ره) به‌عنوان مهم‌ترین خیابان این منطقه نیز امکان ساخت‌وساز زیاد وجود ندارد، تصریح کرد: درمجموع در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳۵ پروانه ساختمانی به مساحت ۱۰۱ هزار مترمربع صادرشده است.

روحانی وزیری خاطرنشان کرد: دو نقطه در منطقه سه در ضلع شمالی کمربندی و خیابان بادیان قابلیت توسعه داشته که اقداماتی در این زمینه در مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به صدور ۲۳۵ پروانه ساختمانی در سال گذشته در این منطقه گفت: بر اساس طرح تفصیلی جدید تراکم در شهر کاهش پیدا کرده و این موضوع در منطقه سه زیاد مطلوب شهروندان قرار نگرفته است.دست اجراست.

وی با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد منطقه سه بافت فرسوده است، یادآور شد: حجم قابل‌توجهی از تخلفات ساختمانی شامل افزایش سطح اشغال، حذف پارکینگ، احداث بناهای غیرمجاز و… نیز در این زمینه شناسایی و پرونده‌سازی شده است.