رفع مشکلات ریسندگی و بافندگی «کوکما»/ کارگران مشغول کار شدند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مشکلات کارخانه ریسندگی و بافندگی «کوکما» در خرمدره استان زنجان با حمایت دادگستری تهران مرتفع و شماری از کارگران در این کارخانه مشغول به کار شدند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، واحد تولید ریسندگی و بافندگی «کوکما» در خرمدره استان زنجان که از پنجم مهر ماه سال ۹۷ با حدود ۱۴۰ کارگر به دلیل برخی مشکلات مالی و مالیاتی فعالیت تولیدی خود را متوقف کرده بود، با حمایت دادگستری کل تهران مشکلاتش مرتفع و با جذب شماری کارگر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

علی القاصی (رئیس کل دادگستری استان تهران) در زمینه مشکلات این کارخانه گفت: این واحد تولیدی به دلیل مشکلات بانکی و مالیاتی دچار بحران و در تاریخ ۵ مهر ۱۳۹۷ حکم ورشکستگی آن صادر و تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی قرار گرفته است.

او افزود: این شرکت با ۱۴۰ نفر نیروی کار در زمینه تولید منسوجات فعالیت داشته است، اما به دلیل مشکلات بانکی و مالیاتی دچار بحران و در تاریخ مورخ ۵ مهر ۱۳۹۷ حکم ورشکستگی آن صادر و تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی قرار گرفته است.

القاصی گفت: با هدف جلوگیری از بروز یا گسترش مشکلات کارگری، جلسات متعددی با کارگران، بانک‌های عامل، سازمان تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و سهامداران شرکت با محوریت دادگستری استان تهران تشکیل و با پرداخت صد در صد حق بیمه و مطالبات ممتاز کارگران به تعداد ۹۱ نفر و همچنین پرداخت مطالبات بانک‌های ملی و صادرات، واحد تولیدی مذکور در حال حاضر با تمام ظرفیت در حال فعالیت است.