دیدار نمایندگان تشکل‌های کارگری گیلان با مدیر شرکت آتیه‌سازان حافظ
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
نمایندگان تشکل‌های کارگری استان گیلان با عماد کوچکی مدیر جدیدشرکت آتیه‌سازان حافظ این استان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، حسن ایزدی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان گیلان) در دیدار با مدیر شرکت آتیه سازان گیلان گفت: عملکرد مدیر جدید شرکت آتیه سازان گیلان در ارائه خدمات قابل قبول است و در زمینه پرداخت سرانه بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان خوشبختانه خدمات قابل قبولی به بازنشستگان تامین اجتماعی ارایه شده است.

ایزدی افزود: قراردادها با بیمارستان‌های خصوصی و دولتی با ورود مدیریت جدید افزایش پیدا کرده است. در گذشته فقط بیمارستان قائم قرارداد داشت اما امروز با تمام بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان قرارداد منعقد شده است.

وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان با مشکلات عدیده‌ای درمان مواجه‌اند، افزود: بی‌توجهی به وضعیت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی می‌تواند مشکلات این قشر را افزایش دهد.

این فعال جامعه کارگری با اعلام اینکه درمان و هزینه‌های درمانی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بازنشستگان کم درآمد به خصوص بازنشستگان کارگری است، افزود: بازنشستگان بعد از سی سال پرداخت سهم درمان، باز با دو معضل اساسی روبرو هستند؛ یکی کسر دو درصد سهم درمان در زمان بازنشستگی و دیگری، نیاز مبرم به ثبت نام بیمه تکمیلی که اگر بیمه تکمیلی نباشد، نیازهای درمانی و بهداشتی ایام کهولت به هیچ وجه با بیمه پایه برآورده نمی‌شود.

او گفت: عمده‌ترین مشکلی که در پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران از سوی بیمه آتیه سازان حافظ مشاهده می‌شود تاخیر در پرداخت هزینه است که چندین ماه طول می‌کشد که آنهم با ورود مدیریت جدید تا حدودی مرتفع شده است.

در ادامه؛ عماد کوچکی مدیریت شعب آتیه‌سازان استان گیلان گفت: کوتاه شدن زمان پرداخت هزینه‌های درمانی موجب افزایش رضایتمندی بازنشستگان تامین اجتماعی شده است.

او با بیان اینکه پرداخت بدهی مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه آتیه‌سازان حافظ در حال انجام است، در تشریح جزئیات پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد افزود: مطالبات بیمارستان‌های آریا و گلسار تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ پرداخت شده و مابقی بیمارستانها تا اسفند ۱۴۰۰ مطالبات خود را دریافت کرده‌اند. همچنین به جز داروخانه کیایی که تا فروردین ۱۴۰۱ طلب‌های خود را وصول کرده، پرداخت بدهی مابقی داروخانه‌ها تا آذر ۱۴۰۰ انجام شده است. در عین حال بدهی مراکز تصویربرداری‌ها تا دی ۱۴۰۰ و آزمایشگاه‌ها و فیزیوتراپی‌ها و سایر تا آذر ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

به گفته وی؛ از ابتدای تیر تا پنجم مرداد ما ۱۴۰۱ مبلغی معادل ۳۲۲ میلیارد ریال به حساب مراکز درمانگاهی و بیمارستانی طرف قرارداد واریز شده است بنابراین مرداد ماه جاری مجددا بابت مطالبات مراکز تامین اعتبار تخصیص داده خواهد شد.

کوچکی در خاتمه گفت: اقدامات انجام شده رضایتمندی اکثریت بازنشستگان تامین اجتماعی در پی داشته در نتیجه انعکاس آن به شرکت آتیه‌سازان حافظ گواه این اقدام است.

  • منبع خبر : ایلنا