دومین مراسم هیئت هنر و رسانه قم برگزار شد/ حجت‌الاسلام ضیایی: معرفت حسینی نیاز جامعه است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
در دومین شب مراسمات عزاداری هیئت هنر و رسانه قم در محرم سال 1400، حجت الاسلام و المسلمین ضیایی از اساتید حوزه علمیه قم با بیان این که معرفت حسینی نیاز جامعه است، گفت: این که شهید مطهری در سخنان خود دارد که شمر 1400 سال پیش مرد و باید شمر زمانه را بشناسیم، همان معرفت و نیاز جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، دومین شب از مراسمات هیئت هنر و رسانه قم در محرم سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، شب گذشته (دوشنبه ۳۱مردادماه) با حضور پرشور اصحاب رسانه و هنر و با رعایت پروتکل های بهداشتی، در مجتمع فرهنگی هدایت قم برگزار شد.

در برگزاری مراسم عزاداری هیئت هنر و رسانه قم، خانه مطبوعات استان قم و مجتمع آموزشی و تربیتی هدایت مشارکت داشتند و در کنار شعرخوانی شاعران آیینی، حاج حسن مالکی نژاد از مادحین اهل بیت(ع) و نماینده مردم در شورای اسلامی شهر قم، به مدیحه سرایی پرداخت.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید بهاءالدین ضیایی از اساتید حوزه علمیه قم در سخنانی با بیان این که معرفت حسینی نیاز جامعه است، گفت: این که شهید مطهری در سخنان خود دارد که شمر ۱۴۰۰ سال پیش مرد و باید شمر زمانه را بشناسیم، همان معرفت و نیاز جامعه است.

سخنران این مراسم با اشاره به این که دنیا امروز حقیقتاً تشنه دریافت معارف اهل بیت (ع) به خصوص به واسطه مکتب امام حسین(ع) است، اظهار داشت: آن چه مهم است این که ما در وضعیت کنونی با درک اهمیت رسالت تاریخی خود بتوانیم با ابزار هنر و رسانه، جهانیان را با معارف مکتب حسینی آشنا کنیم.

وی افزود: باید سیره و سبک زندگی امام حسین(ع) و یاران عاشورایی اش را با هنرمندی هر چه تمام برای آحاد مردم و نسل جوان تبیین و تشریح کنیم، چرا که هر کسی این راه و سبک زندگی را انتخاب کند، قطعاً سعادتمند خواهد شد.

حجت الاسلام ضیایی در ادامه با اشاره به اهمیت فوق العاده دعا و مناجات در آموزه های دینی ما اظهار داشت: امام سجاد(ع) با نهضت فرهنگی خویش و به خصوص بهره گیری از ظرفیت دعا و مناجات، جامعه مرده ی آن زمان در مدینه را زنده و متحول کرد و ما باید سیره و روش حضرت در پیشبرد نهضت فرهنگی و تربیتی را الگوی خویش قرار دهیم.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: یادمان نرود که چقدر اهل بیت(ع) زحمت ما را کشیده اند و این در حالی است که ما با وظیفه شناسی و عمل درست به وظایف دینی و شرعی و اخلاقی خویش می توانیم تا حدودی قدردان زحمات و تلاش های حضرات معصومین(ع) باشیم.

خاطر نشان می شود: هیئت هنر و رسانه به مدت سه شب از ۳۰ مرداد تا یکم شهریور ماه از ساعت ۲۱ در بلوار غدیر، کوچه شماره ۸، مجتمع آموزشی تربیتی هدایت دایر خواهد بود.

انتهای پیام/