در بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده تا فشار حقوق‌بگیران و تولیدکنندگان کاهش یابد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
استاندار مرکزی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در لایحه بودجه 1403 در نظر گرفته شده که مبتنی بر لایحه برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است، گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی 1403، بخشی از ظرفیت‌ها در حوزه مالیات پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی، افزود: در این راستا تلاش شده است تا از یک سو فشار از روی حقوق‌بگیران و تولیدکنندگان کاهش یابد و از سوی دیگر حرکت به سمت شناسایی فرارهای مالیاتی و پایه‌های مالیاتی جدید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: بر اساس لایحه پیشنهادی، کاهش مالیات در بخش تولید از ۲۰ درصد به ۱۸ درصد در نظر گرفته شده که این فرایند اتفاق خوبی برای تولیدکنندگان است و می‌توانند از این ظرفیت‌ در مسیر تولید بیشتر بهره‌گیری کنند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نیاز است تعاملات فی‌مابین دولت و بخش خصوصی در استان تقویت شود، اظهار داشت: بخش خصوصی در این استان حداکثر همراهی را برای برنامه‌های کلان دولت و راهبردهای اجرایی کشور دارد. این بخش کم‌کاری در راستای رشد تولید و مهار تورم نداشته است.

مخلص‌الائمه به رتبه استان مرکزی در حوزه بهبود فضای کسب و کار اشاره داشته و تصریح کرد: استان مرکزی دارای رتبه نخست در شاخص بهبود فضای کسب و کار است و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و باید همچنان با جدیت پیگیری شود.

وی بیان داشت: نارضایتی‌تراشی و اختلال در امور جاری مردم، تحت عناوینی نظیر انجام ندادن یا تأخیر در انجام امور قانونی و کم‌کاری یا سهل‌انگاری در انجام وظایف محول شده به دستگاه‌های اجرایی، تخلف اداری است و باید در محاکم اداری تمام ادارات با جدیت رسیدگی شود و مدیران کل در این زمینه مسئول هستند.