خدا قوت آقای سرمست!
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
صادق چهرقانی مدیر مسئول پایگاه خبری کارگر ایرانی (ایونا) و از روزنامه نگاران مستقر در قم، با توجه به پایان یافتن دوره استانداری دکتر سرمست، در یادداشتی نوشت:

بالاخره بعد از حدود سه سال علمکرد خوب، دوران استانداری دکتر بهرام سرمست در جایگاه استاندار قم به پایان رسید؛ اما بی انصافی است، اگر به این مرد خسته نباشید نگوییم.

مردی که عملکردش، هرگاه به گوش هر کدام از مردم کوچه و بازار که می رسید، آنان را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، امیدوارتر می کرد.

مردی که در اولین ماه های حضورش بعنوان استاندار قم، اولین سالگرد ارتحال پدرش که نوروز ۱۳۹۸ در شهر تبریز برگزار می شد را نرفت! (باز هم می نویسم اولین سالگرد و آن هم سالگرد ارتحال پدر)؛ چرا؟ برای این که در نوروز۹۸، قم احتمال سیلابی شدن و اتفاقی مشابه سیل نوروز ۱۳۸۸ را داشت که متأسفانه منجر به فوت و مفقود شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد؛ دکتر سرمست، عید نوروز ۹۸ را در قم ماند و به سالگرد ارتحال پدر نرفت تا شخصا اوضاع خاص قم را مدیریت کند و به تبع آن تمام مدیران استانی هم ملزم بودند تا در قم بمانند.

دکتر سرمست به اذعان خبرنگاران حوزه استانداری، یکی از بهترین مدیران در حوزه صنعت، تولید و اشتغال بود و هر هفته جلسات ویژه رفع موانع تولید را برگزار می کرد؛ و بی راه نیست اگر ادعا کنیم که دکتر سرمست در میان تمام مدیران کشوری، بهترین عملکرد را در تحقق شعارهای اقتصادی تعیین شده از سوی رهبر بزرگوار انقلاب برای سال های اخیر از جمله «جهش تولید» و «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» داشت.

سالهای سال بود که انتفاد از تک شهرستانی بودن استان قم و بحث چند شهرستانی شدن این استان مطرح بود اما آن کس که این ایده و فکر را عملی کرد، دکتر سرمست استاندار پر افتخار تاریخ قم بود و شاید فقط همین اضافه کردن دو فرمانداری جدید به استان قم و سه شهرستانی شدن این استان، برای اینکه عملکرد دکتر سرمست را مثبت ارزیابی کنیم کافی باشد.

همچنین در دوران استانداری دکتر سرمست، استان قم از لحاظ امنیتی دوران موفقی را پشت سر گذاشت، چه آن که اگر برخی شهرهای کشور در سال های اخیر، بعضا درگیر حواشی شدند، قم به برکت نیروهای دلسوز و مدیریت عالی استان خود دکتر سرمست، دوران موفقی را تجربه کرد.

ارتباط مداوم با فعالان سیاسی و اجتماعی در کنار گوش فرادادن همیشگی به رهنمودهای مراجع معظم تقلید و بزرگان، باعث شده بود که این استاندار خوش اخلاق مورد احترام بزرگان و فعالان اجتماعی استان باشد.

الزام مدیران عالی استان به این که هفته ای یک روز را به ارتباط بدون واسطه با مردم اختصاص دهند، یکی دیگر از نکاتی بود که باید به آن اشاره کرد و یادآور شد که این مهم، یکی از توصیه های مولا امیرالمؤمنین امام علی(ع) نیز می باشد.

کیست که انکار کند عملکرد دکتر سرمست در بحث ستاد مقابله با کرونا در استان قم، خوب بوده است؟ شهامت اطلاع رسانی در خصوص شناسایی اولین بیمار کرونایی در قم و هوشیار کردن مردم ایران و پس از آن جلسات مداوم و جدی برای این موضوع، از نکاتی است که تا همیشه در کارنامه دکتر سرمست باقی خواهد ماند؛ مضاف بر این که در دوره دکتر سرمست، دو بیمارستان بزرگ قم یعنی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) در فلکه آزادگان شهر قم و همچنین بیمارستان مادر در شهرک پردیسان، افتتاح و به بهره برداری رسید.

عملکرد جناب بهرام سرمست در جایگاه استاندار قم، شاید در یک نوشتار کوتاه ممکن نباشد، چون کارنامه او آنقدر پربار است که نمی توان در یک نوشتار کوتاه به آن اشاره کرد و لذا به همین نوشتار کوتاه بسنده می کنیم.

دکتر سرمست عزیز! نگارنده این سطور در دوره مدیریت شما، هیچ پست و جایگاهی نگرفتم، اما واقعا وظیفه دیدم که از زحمات شما برای استان قم و مردم قدردانی کنم و بگویم خدا قوت! چه آن که: «مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ، لَم یَشکُرِ الخالقَ»، «کسی که شکرگذار مخلوق نباشد، شکرگذار خالق نیز نیست».

پایان پیام.

  • نویسنده : صادق چهرقانی