حمایت سازمان میادین شهرداری قم از مشاغل خانگی/ “خودکفایی محله” رویکرد جدید سازمان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم گفت: رویکرد جدید سازمان میادین، خانواده محوری و در نهایت خودکفایی محله در زمینه تأمین نیازهاست، که البته اجرایی شدن این رویکرد نیازمند یک تحول فرهنگی بزرگ است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، محسن صادقی امینی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مشاغل خانگی هم برای سازمان میادین و هم برای عموم شهروندان بسیار حائز اهمیت است و تلاش مجموعه سازمان میادین بر این است که از تمام ظرفیت و زیرساخت‌ها برای رسیدن به این هدف استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان خانگی می‌توانند بدون تشریفات و با اختیارات خودشان مدیریت کسب و کارشان را به عهده گرفته و کسب درآمد کنند، افزود: بودجه و امکانات ساده برای کسب درآمد و ایجاد شغل مهم‌ترین عامل جذب افرادی است که لازم نیست سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام داده و می‌توانند از تمام ظرفیت‌های موجود در منازل استفاده کنند که در نهایت این امر سبب کاهش بهای تمام‌شده محصولات و تأثیر مستقیم بر کاهش تورم و همچنین “خودکفایی محله” خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم توسعه مشاغل خانوادگی و مشاغل محله‌ای را جزو اولویت‌های سازمان میادین برشمُرد و تصریح کرد: سازمان میادین در حال برنامه‌ریزی و رایزنی جهت ایجاد و توسعه غرفه‌های موقت برای عرضه محصولات تولید خانگی در سطح مناطق ۸ گانه است که البته این رویکرد نیازمند یک تحول فرهنگی بزرگ بوده و نیاز است تا همه دستگاه‌ها و افراد سهم خودشان را در این تحول به‌خوبی ایفا کنند.