آقای وزیر کار! فقط یک شغل بگو که با یک میلیون تومان ایجاد شود؟/ بیان حرفی که قابلیت اجرا ندارد، اعتماد عمومی را زیر سؤال می‌برد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دبیر اجرایی خانه کارگر ابهر و خرمدره با انتقاد از اظهارات حجت اله عبدالملکی در خصوص امکان ایجاد شغل تنها با یک میلیون تومان سرمایه، گفت: آقای وزیر کار! فقط یک شغل بگو که با یک میلیون تومان ایجاد شود؟ باید بدانیم بیان حرفی که قابلیت اجرا ندارد، اعتماد عمومی را زیر سوال می‌برد؛ موضوعی که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار داده‌اند.

محمد بابایی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، با انتقاد از اظهارات حجت اله عبدالملکی وزیر کار در خصوص امکان ایجاد شغل فقط با یک میلیون تومان سرمایه گذاری، اظهار داشت: مشخص نیست آقای عبدالملکی با کدام توجیه و منطقی سخن از اشتغال زایی با یک میلیون تومان می گوید، در حالی که ارزش پول ملی به شدت کاهش داشته و یک میلیون تومان برای ایجاد شغل، تقریبا هیچ ارزشی ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر ابهر و خرمدره با انتقاد از آمارسازی های مساله دار گفت: متاسفانه برای توجیه کم کاری ها و سوءمدیریت ها و به جای آن که مشکلات را رفع کنند، اقدام به اعلام آمارها و اعدادی می کنند که با واقعیت‌ها فاصله بسیاری دارد.

بابایی با اعلام اینکه برای اثبات ادعای ایجاد اشتغال با یک میلیون تومان، وزیر کار باید از خود شروع کند گفت: اگر عبدالملکی اصرار دارد با یک میلیون تومان می توان شغل ایجاد کرد، شغل خود را رها کند؛ خانه، ماشین، ارتباط با دوستان رده بالا و نقشی که در دولت دارد را کنار بگذارد و از رانت ارتباطاتش نیز صرف نظر کند، آنگاه یک میلیون تومان به او بدهند و در بازار آشفته گرانی، تورم و بیکاری رهایش کنند تا ببینیم می تواند شغل ایجاد کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر ابهر و خرمدره با تاکید بر اینکه شغل باید تعریف و شرایط خاصی داشته باشد گفت: شغل باید پایدار باشد، درآمد کافی ایجاد کند، محصولی که تولید می شود قابلیت عرضه در بازار را داشته باشد، جایگاه و شأن لازم را برای فرد بیکار ایجاد کند و خلاصه آنکه جای ترقی و توسعه داشته باشد؛ آقای وزیر بگویند با یک میلیون تومان کدام شغلی را می توان ایجاد کرد که این شرایط را داشته باشد.

وی با اعلام اینکه در شرایط کنونی برای ایجاد هر شغل پایدار، به سرمایه گذاری مناسب نیاز است، گفت: هنگامی که وزیر کار اعلام می کند با یک میلیون تومان می توان شغل ایجاد کرد، اما با همین یک میلیون تومان نمی توان هزینه های ۵ روز یک خانوار را تامین کرد، مشخص می شود که تا چه اندازه آمارسازی مسئله دار صورت گرفته است.

بابایی به کار بردن اعداد و ارقام غیر واقعی را به زیان جامعه توصیف کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که اعتماد مردم، سرمایه نظام است؛ بنابر این هنگامی که مسئولان جملات، آمارها، راهکارها و ادبیاتی را به کار می برند که به هیچ عنوان قابلیت اجرایی ندارد، اعتماد عمومی زیر سوال می رود.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از مدیریت های گذشته به تخریب اعتماد عمومی و بی اعتمادی جامعه منجر شد، گفت: رهبر انقلاب بارها نسبت به از دست رفتن اعتماد عمومی هشدار داده اند و رفتار و گفتاری که امروزه شاهد هستیم، نشان می دهد که بلایی که به روز برخی دولت‌های قبلی آمده که همان بی اعتمادی بخشی از جامعه بود، در انتظار دولت سیزدهم است.

پایان پیام.