توقف چهار ماهه فعالیت هیات‌های حل اختلاف کارگری بوشهر
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
یک منبع کارگری در بوشهر گفت: فعالیت هیات‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار این استان از ۴ ماه پیش متوقف شده و این موضوع باعث سرگردانی کارگران در محاکم اداره کارشده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، یک منبع کارگری در بوشهر گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت هیات رسیدگی به دعاوی کارگران و اختلاف کارگری و کارفرمایی و صیانت از نیروی کارگری در بنگاه‌ها و حل و فصل مشکلات آن‌ها است که از قرار معلوم از ۴ تیر ماه سال جاری (۱۴۰۲) فعالیت آن در اداره کار بوشهر متوقف شده و علارغم پیگیری کارگران هنوز این مشکل برطرف نشده است.

این کارگر بوشهری با بیان اینکه مسئولان اداره کار بوشهر باید به داد کارگران سرگردان برسند تا تنش‌های کارگری خصوصا در جنوب استان به حداقل رسیده و از تبعات اجتماعی این تنش‌ها هم کاسته شود، گفت: متاسفانه طی حدود ۴ ماه گذشته شمار زیادی از کارگران دارای پرونده استان بوشهر در انتظار رای نهایی و قطعی با آغاز فعالیت هیات حل اختلاف کار هستند.

وی با بیان اینکه رسیدگی سریع به پرونده‌ها و جلوگیری از تضییع حقوق کارگران و کارفرمایان از وظایف اصلی ادارات کاراستان است، در ادامه گفت: انتطار داریم مسئولان اداره کار بوشهر درباره چرایی تعطیلی ۴ ماهه‌ی هیات تشخیص و حل اختلاف توضیح دهند.

این کارگر در پایان اظهار امیدواری کرد با پیگیری مسئولان بالادستی؛ دفاتر هیات تشخیص و حل اختلاف کار استان بوشهر فعالیت خود را برای رسیدگی به دادرسی‌ها آغاز کند.

  • منبع خبر : ایلنا