نمایندگان مجلس زمان تصویب نهایی افزایش حقوق ۱۴۰۱ سفره کارگران را در نظر بگیرند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران گفت: حالا که مسئولان مربوطه در دولت افزایش حداقل حقوق کارگر برای سال ۱۴۰۱ را کمتر از میزان تورم پیشنهاد کرده اند، از نمایندگان مردم در مجلس می خواهیم هنگام تصویب نهایی حداقل حقوق ۱۴۰۱، سفره کارگران و سختی های زندگی خانواده های مظلوم آنان را در نظر بگیرند.

میرمنصور موسوی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، با انتقاد از پیشنهاد دولت به مجلس برای افزایش حداقل حقوق کارگران به میزان کمتر از میزان تورم موجود در کشور، اظهار داشت: آقای رییسی در تبلیغات انتخاباتی بر کاهش مشکلات مردم تأکید داشت و شعارهایی در این زمینه داد اما واقعا جای سؤال است که چرا باید پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۱، کمتر از میزان تورم موجود باشد؟ ما از دولت سؤال داریم که مگر ما کارگران و بازنشستگان چیزی بیشتر از اجرای قانون می خواهیم؟ و مگر قانون و اصل ۴۱ قانون کار نمی گوید که افزایش حقوق سالیانه باید بر اساس میزان تورم موجود باشد؟

وی با بیان این که سفره کارگران در همین شرایط تورم و گرانی به سختی پر می شود، گفت: مسئولان مربوطه بدانند که افزایش حداقل حقوق اگر کمتر از میزان تورم باشد، هم عملی بر خلاف اصل ۴۱ قانون کار و هم باعث کمرنگ تر شدن سفره کارگران حداقل بگیر می شود.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران افزود: چطور دولت بودجه نهاد ریاست جمهوری را افزایش می دهد اما افزایش حداقل حقوق کارگران که قانون اساسی ما به آن تأکید و صراحت دارد، نباید طبق اصول و قانون خودش افزایش پیدا کند؟

وی با بیان این که خواسته ما کارگران و بازنشستگان این است که آقای رئیس جمهور به مسئولانی که افزایش حداقل حقوق کارگران را بر خلاف قانون کمتر از میزان تورم پیشنهاد داده اند تذکر بدهند، گفت: کسانی که در دولت هستند و پیشنهاد افزایش حداقل حقوق را کمتر از میزان تورم موجود دادند، درک درستی از درد کارگر و خانواده های مظلوم آنان ندارند و نمی دانند که تورم چقدر سفره ایشان را کمرنگ کرده است.

موسوی اضافه کرد: آقایانی که افزایش حداقل حقوق کارگر را کمتر از میزان تورم پیشنهاد داده اند، خودشان اعلام کنند ماهیانه چقدر حقوق می گیرند و معلوم شود که آیا می توانند مشکلات معیشتی کارگران، بازنشستگان و خانواده های آنان را درک کنند.

وی افزود: در قوانین کشور از جمله قانون کار و خدمات کشوری به صراحت تاکید شده که افزایش حقوق بر مبنای تورم یا سبد هزینه خانوار باشد؛ حالا سوال ما از تیم اقتصادی دولت این است که با استناد به کدام بند از قانون به این نتیجه رسیده اند که وقتی رقم تورم مورد تایید دولت و بانک مرکزی ۴۳ درصد اعلام می شود، افزایش حداقل حقوق کارگر باید کمتر از آن باشد؟

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران در پایان گفت: حالا که مسئولان مربوطه در دولت افزایش حداقل حقوق کارگر برای سال ۱۴۰۱ را کمتر از میزان تورم پیشنهاد کرده اند، از نمایندگان مردم در مجلس می خواهیم هنگام تصویب نهایی حداقل حقوق ۱۴۰۱، سفره کارگران و سختی های زندگی خانواده های مظلوم آنان را در نظر بگیرند.

پایان پیام