تصویب اصلاح شوارع و رینگ دوم جمکران/ آزادسازی بیش از ۲۵۲ هزار متر از اراضی مردم در اصلاح شوارع جمکران
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیر منطقه پنج شهرداری قم از تصویب طرح اصلاح شوارع و رینگ دوم جمکران خبر داد و گفت: باید تغییر کاربری 40 هکتار فضای سبز این محدوده هر چه سریع‌تر مشخص شود زیرا علاوه بر نیاز شهرداری به منابع این محدوده، مالکان زیادی داشته و این شرایط نارضایتی زیادی ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، زین‌العابدین قراچورلوی در پنجاه و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورای شهر برگزار شد، با تأکید بر توجه به مطالبه مردم در منطقه جمکران اظهار داشت: تطبیق شوارع و رینگ دوم جمکران بر اساس مطالبه مردم و توسعه این منطقه انجام‌شده است.

وی چالش‌ها و مشکلات طرح قبلی را موردتوجه قرارداد و افزود: در طرح قبلی در اجرا، مشکلات فراوانی وجود داشت که امکان اجرایی شدن آن نه برای منطقه و شهرداری و نه برای مردم نبود و باعث نارضایتی زیادی شده و باید تعیین تکلیف می‌شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از تصویب طرح جدید در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد و تصریح کرد: در طرح جدید شارع اصلی به ۵۵ متر کاهش پیداکرده و با لاین تندرو، کندرو، پارک و پیاده‌رو طراحی‌شده است.

وی از آزادسازی حدود ۲۵۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی در طرح جدید خبر داد و گفت: تملک در طرح قدیم بسیار مشکل و پیچیده بوده و طرح جدید بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری آورده دارد که می‌تواند در طرح‌های دیگر شهر هزینه کند.

قراچورلوی ادامه داد: بر اساس دستور شهردار در این منطقه مطالعات جامع انجام‌شده و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه شناسایی‌شده است و طرح جدید بر اساس همین مطالعات تهیه و با اجرای آن یکپارچگی در محدوده جمکران ایجاد می‌شود و برای مردم نیز طرح‌های تشویقی تعریف کرده‌ایم.

وی در پایان توسعه را نیازمند منابع دانست و تأکید کرد: باید تغییر کاربری ۴۰ هکتار فضای سبز محدوده اطراف بلوار پیامبر اعظم(ص) هر چه سریع‌تر مشخص شود، زیرا علاوه بر نیاز شهرداری به منابع این محدوده مالکان زیادی داشته و این شرایط نارضایتی زیادی ایجاد کرده است درحالی‌که با تغییر کاربری آسایش مردم تأمین می‌شود.