ترسیم نظام مسائل اولویت‌دار مجمع کلان‌شهرهای ایران به پیشنهاد شهرداری قم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از ترسیم نظام مسائل اولویت‌دار برای کمیسیون‌ها، کمیته‌ها و کارگروه‌های مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران و به‌روزرسانی مستمر آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، مهدی کلانترزاده در حاشیه برگزاری سی‌امین نشست کمیته ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران که ۲۰ و ۲۱ مهرماه به میزبانی شهرداری یزد برگزار شد، گفت: شهرداری قم در این کمیته مسئولیت کارگروه راهبردی و توسعه با عضویت شهرهای تهران، رشت، مشهد، اردبیل، یزد، تبریز، شیراز و ارومیه را بر عهده دارد و در همین راستا به پیشنهاد شهرداری قم ترسیم نظام مسائل اولویت‌دار مجمع کلان‌شهرهای ایران در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به مذاکرات و هم‌اندیشی‌های صورت گرفته در این نشست و مصوبات آن ادامه داد: در این نشست و به پیشنهاد شهرداری قم مقرر شد تا ترسیم نظام مسائل اولویت‌دار برای کمیسیون‌ها، کمیته‌ها و کارگروه‌های مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با حضور اعضای کمیته در نشست سایر کمیسیون‌ها در دستور کار قرارگرفته و با ایجاد تعاملات لازم با دبیران این کمیسیون‌ها زمینه را برای به‌روزرسانی و تصمیم‌سازی در خصوص نظام مسائل اولویت‌دار کلان‌شهرها دنبال شود.

مدیرکل ارتباطات وامور بین‌الملل شهرداری قم یادآور شد: دفاع از حقوق مدیریت شهری در انجام مأموریت‌ها و توسعه اطلاع‌رسانی با شیوه‌های نوین و کارآمد از اهداف اصلی این طرح در کارگروه راهبردی و توسعه کمیته ارتباطات و بین‌الملل شهرداران کلان‌شهرهای ایران است.

کلانترزاده خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست مقرر شد تا مدیران روابط عمومی کلان‌شهرها پیشنهادات خود در خصوص ساختار اداری و سازمانی روابط عمومی‌های شهرداری‌های کشور را تا ۱۵ آبان ماه به این کمیته تخصصی ارائه داده و پیگیری‌های جدی در این خصوص انجام بگیرد.

وی از لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت در اختیار قرار دادن ظرفیت‌ها و ابزار اطلاع‌رسانی در سطح ملی از جمله رسانه ملی برای بیان بخشی از خدمات شهرداری‌ها را از دیگر تصمیمات این نشست یادکرد و گفت: همچنین تعامل بیشتری با خبرگزاری‌ها در این خصوص انجام خواهد گرفت و هماهنگی‌هایی نیز جهت تسهیل در استفاده از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی در کشور انجام خواهد گرفت.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم همچنین از طرح موضوع لزوم پیگیری برای ایجاد دسترسی و امکان استفاده از برخی ابزار اطلاع‌رسانی در راستای انجام مأموریت‌های محوله به روابط عمومی شهرداری‌ها به عنوان یکی دیگر از پیشنهادات شهرداری قم در این نشست یاد کرد.