تحمل سختی‌ها تنها راه پیشرفت است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
امام جمعه قم با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به جایی برسیم باید سختی‌ها را تحمل کنیم، گفت: دشمنان هم سختی می‌کشند ولی سختی آن‌ها اجر و ثوابی را به دنبال ندارد ولی اگر تحمل سختی با ایمان همراه باشد موجب رشد و تعالی در دنیا و اجر و ثواب در آخرت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، آیت الله سیدمحمد سعیدی، ۲۲ دی ماه در همایش تجلیل از خادمان ستادهای نماز جمعه استان قم که در مصلی قدس برگزار شد، عنوان کرد: نماز جمعه یکی از میعادگاه‌هایی است که به امر امامت تشکیل شده و از این نظر با سایر نمازها متفاوت است.

وی با بیان اینکه امام جمعه در نماز جمعه‌ای که به حاکمیت و نظام اسلامی مربوط است حتما باید منصوب از طرف امام و یا نائب امام باشد، گفت: خدمت کردن در چنین وضعیتی هم برای ائمه جمعه هم برای خدمتگزاران این عرصه کار دشواری است ولی تحمل این دشواری‌ها و استقامت در این مسیر اجر و ثواب زیادی به همراه دارد.

وی با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) اظهار کرد: میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در زمانی واقع شد که پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) دشواری های زیادی را تحمل می‌کردند و این‌طور نبود که زندگی راحت و مرفهی داشته باشند.

سعیدی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) و پیامبر (ص) بعد از بعث سختی‌های زیادی را تحمل کردند، اضافه کرد: بعد از ازدواج حضرت خدیجه (س) با فردی که هم یتیم بود و هم از نظر مالی در تنگنا بود، زن‌های جاهلی با حضرت خدیجه (س) قطع رابطه کردند و حتی به سلام ایشان جواب نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به جایی برسیم باید سختی‌ها را تحمل کنیم، افزود: دشمنان هم سختی می‌کشند ولی سختی آن‌ها اجر و ثوابی را به دنبال ندارد ولی اگر تحمل سختی با ایمان همراه باشد موجب رشد و تعالی در دنیا و اجر و ثواب در آخرت خواهد شد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: خدمت در نماز جمعه با جاهای دیگر فرق دارد و باید در این جایگاه با حوصله با مردم برخورد کنید و نتیجه اش را هم علاوه بر دنیا در آخرت نیز خواهید دید.