تجمع اعتراضی و اعتصاب کارکنان بهداشت و درمان یونان
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
خبرگزاری ایلنا نوشت: روز یکشنبه کارکنان بخش دولتی و کادر درمان و بهداشت یونان در اعتراض به سیاست‌های دولت در اصرار به تداوم چندین سال ریاضت اقتصادی و کاهش بودجه خدمات عمومی در آتن پایتخت یونان گرد هم آمدند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، کارکنان بخش دولتی و کادر درمان و بهداشت یونان به طور خاص، با سازماندهی و هدایت اتحادیه صنفی کارمندان یونان ADEDY، فدراسیون کارکنان بیمارستان‌های دولتی یونان (POEDIN) و فدراسیون انجمن‌های پزشکان بیمارستان‌های یونان (OEGNE)، خواهان افزایش حقوق و افزایش نیروی انسانی کمکی در بخش‌های اداری و درمانی شدند.

آن‌ها روز یکشنبه در اعتراض به سیاست‌های دولت در اصرار به تداوم چندین سال ریاضت اقتصادی و کاهش بودجه خدمات عمومی در آتن پایتخت یونان گرد هم آمدند.

یکی از خواسته اصلی آن‌ها تامین نیروی انسانی و تامین مالی بیمارستان‌ها است.

در عین حال، آن‌ها به خصوصی‌سازی اعتراض کرده و از جمله درخواست بودجه برای بیمارستان‌ها، استخدام کارکنان دائمی و ماندگاری نیروهای کمکی و قراردادی موقت را خواستار شدند.

اعتصاب ۲۴ساعته آن‌ها تصمیمی بود که در واکنش به‌عدم پاسخگویی مسئولان به مذاکرات تشکل‌های کارمندانی و تشکل‌های کارکنان بخش درمانی گرفته شد.

در تجمع شکل گرفته از سوی اتحادیه‌های صنفی بخش درمان یونان، افزایش تعداد کادرهای درمان در شرایطی که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یونان از کمبود نیرو و فشار زیاد کاری روی پزشکان و پرستاران رنج می‌برند، از مطالبات مطرح شده در کنار افزایش حقوق بوده است.

همچنین کارمندان برخی ادارات دولتی با مطالبات مشابه با این حرکت همراه شدند.