بیکاری شماری از کارگران بخش چرخ دستی پایانه مرز شلمچه/ منطقه آزاد اروند: کارگران در بخش دیگری مشغول به کار می‌شوند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
شماری از کارگران بخش چرخ دستی پایانه مرز شلمچه به سبب محدود شدن فعالیت شغلی‌شان به تازگی بیکار شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، منابع کارگری در استان خوزستان گفتند؛ شماری از کارگران بخش چرخ دستی پایانه مرز شلمچه اخیرا با تصمیمی که از سوی مسئولان برای جایگزین شدن فعالیت شغلی آنها با تعدادی تاکسی گرفته شده است، فعالیت شغلی خود را از دست داده و بیکار شده‌اند.

طبق اظهارات یکی از این کارگران؛ کارگرانی که با چرخ دستی مشغول بار مسافران در پایانه مرزی شلمچه هستند برای پیگیری وضعیت شغلی خود در روزهای شنبه و یکشنبه (هشتم و نهم مردادماه) مقابل ساختمان سازمان مناطق آزاد اروند حاضر شده و مطالبات خود را پیگیری کردند.

وی گفت: مسئولان پایانه مرزی شلمچه به وضعیت معیشتی کارگران چرخی که چرخ زندگی‌شان به سختی می‌چرخد، کمک کنند. از مسئولان منطقه آزاد اروند نیز انتظار داریم اقدامی در جهت ساماندهی نیروی کار باربر در مرز شلمچه داشته باشد. این کارگران حقوق اندکی در ازای حمل بار دریافت می‌کنند و از نظر درآمد، پایین‌ترین قشر جامعه هستند.

در این زمینه محمد دلفی (عضو هیات مدیره منطقه آزاد اروند کنار) درباره وضعیت شغلی کارگران بخش چرخ دستی پایانه مرز شلمچه گفت: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است کارگران بخش چرخ دستی مرز شلمچه که تعدادشان به حدود ۶۵ نفر می‌رسد، در بخش دیگری از پایانه مشغول به کار شوند.

او با بیان اینکه برای رفاه حال مسافران ایرانی و عراقی در پایانه مرز شلمچه تعدادی تاکسی برای جابجایی مسافران و حمل بار آن‌ها در نظر گرفته شده، افزود: عبور و مرور مسافران به شیوه‌ی سنتی که غالبا زائرین ایرانی و عراقی هستند در این هوای گرم اخلاقی و انسانی نبود بنابر این تصمیم گرفته شد مسافران در مسافت ۳۰۰ متری ایستگاه خودرو تا مرز شلمچه با تاکسی جابجا شوند.

دلفی با با بیان اینکه با شنیدن مشکلات کارگران بخش چرخ دستی مرز شلمچه و هماهنگی با مسئولان منطقه و پایانه تصمیم گرفته شده این کارگران تحت مسئولیت یک پیمانکار در سایر بخش‌های پایانه شلمچه به کار گرفته شوند.

  • منبع خبر : ایلنا