به کاندیداهایی از جنس کارگر یا حامی کارگران رای دهید
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
حسین حبیبی گفت: مراقب باشید و در هر استان به کاندیداهایی از جنس کارگر و یا حامی کارگران که از آنها تعهد خواهید گرفت رای دهید.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، گفت: اگر افزایش سن و سابقه بازنشستگی در مجلس تصویب شد به خاطر این بود که نمایندگان متعهد به جامعه ۶۵ درصدی کارگری در مجلس نداشتیم.

او افزود: حالا اگر می‌خواهیم در مجلس حضورداشته باشیم و برای جامعه بزرگ و فهیم کارگری کاری بکنیم، باید نمایندگانی از جنس خودمان و متعهد به کارگران را انتخاب و روانه مجلس بکنیم؛ نمایندگان مجلس به اصطلاح انقلابی نه تنها مردمی و کارگری نبودند بلکه با رای محرومین جامعه آمدند ولی کاری برای محرومین نکردند؛ ما در این دوره شاهد بودیم که هیچ باری از دوش کارگران برنداشتند بلکه در ایجاد گرانی و تورم نیز با بی‌تفاوتی و عملکرد منفعل نقش داشتند.

به گفته‌ی حبیبی، «نمایندگان مجلس باید امانتدار رای مردم باشند، باید در حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم ساعی بوده، از قانون اساسی دفاع کرده و خواستار اجرای آن شوند و باید آزادی مردم و تامین مصالح آنها را مد نظر داشته باشند».

این فعال کارگری تاکید کرد: کاندیدایی که در زمان انتخابات مردم را با چلوکباب و بریز و بپاش قانع می‌کند قابل اطمینان و اعتماد نیست؛ کاندیدایی که وعده استخدام و اشتغال می‌دهد قابل اطمینان و اعتماد نیست؛ کاندیدا باید متعهد به قانون اساسی و عمل به آن باشد؛ کاندیدا باید قول کتبی دهد که دنبال شفافیت باشد. کاندیدا نباید وکیل دولت باشد، باید مستقل باشد؛ کاندیدای مجلس باید ماهیانه و یا به ضرورت با موکلین دیدار و گفتگو داشته باشد

او ادامه داد: کاندیدا باید تمام قد از کارگران شاغل و بازنشسته حمایت و دفاع کند و نسبت به ارتقای اقتصادی و معیشتی و تصویب قوانینی که منجر به افزایش چتر حمایتی قانون از آن‌ها می‌شود اقدام جدی بکند. کارگران نباید به کاندیداهای اتاق بازرگانی و سرمایه‌داران و حامیان آن‌ها رای بدهند؛ اگر دقت نکنیم نه تنها گرانی و بحران معیشت ادامه خواهد داشت بلکه قوانین مشابه افرایش سن و سابقه بازنشستگی با شدت و حدت بیشتر تصویب خواهد شد؛  قوانینی تصویب خواهد شد که منجر به کاهش چتر حمایتی قانون اساسی و قانون کار و تامین اجتماعی خواهد شد.

حبیبی در پایان خطاب به کارگران کشور گفت: مراقب باشید و در هر استان به کاندیداهایی از جنس کارگر و یا حامی کارگران که از آنها تعهد خواهید گرفت رای دهید.

  • منبع خبر : ایلنا