بازدید رایگان از مقابر سبز و خانه موزه شهیدان زین‌الدین در ایام نوروز
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری قم از بازدید رایگان از مقابر سبز و خانه موزه شهیدان زین‌الدین در ایام نوروز خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ نفر از مقابر سبز دیدن کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد طباطبایی نژاد،  اقدامات سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم را در ایام نوروز تشریح کرد و اظهار داشت: سازمان فرهنگی شهرداری قم از ابتدای سال نو برنامه‌های خود را در مسیر افزایش نشاط اجتماعی و شادی آغاز کرده است.

وی تلاقی ماه شعبان و تعطیلات نوروز را مورد توجه قرار داد و افزود: نخستین آمادگی شهرداری تجهیز و آماده سازی سوله‌های ورزشی برای اسکان مسافران بود که از شب سال تحویل ما میزبان مسافران بودیم.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی و خدمات سفر شهرداری قم تصریح کرد: استقبال از مسافران امسال به شیوه‌ای نوین و با نمایش مردان بلند قد و هنر نمایش اجرایی شد.

وی از برگزاری تورهای قم گردی خبر داد و گفت: امسال در اجرای این تور نگاه خاصی به همه اقشار جامعه به ویژه معلولین و سالمندان داشتیم و استقبال خوبی از این تور شده است.

طباطبایی نژاد ادامه داد: در ایام نوروز تمام امکان تاریخی مذهبی شهر مانند مقابر سبز، خانه موزه شهیدان زین الدین باز بوده و در هر دو نوبت صبح و بعدازظهر به صورت رایگان در خدمت زائران است.

وی بازدید کنندگان مقابر سبز را روزانه ۲۰۰ نفر اعلام و بیان کرد: در تمام بوستان‌ها برنامه‌های فرهنگی تفریحی و هنری در قالب برنامه‌های سرود، تاتر، نمایش عروسکی و مردان بلند قامت با موضوع عرض ارادت به ائمه اطهار (ع)و معرفی هویت شهر قم اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بوستان در تراز انقلاب اسلامی به کمک بسیج و دفتر تبلیغات اسلامی بود که با برپایی غرفه و اجرای  برنامه‌های فرهنگی و تعامل با مردم در چند بوستان پیگیری شد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی و خدمات سفر شهرداری قم از  برگزاری  جُنگ‌های فرهنگی با نام عید در عید خبر داد و گفت: این جُنگ فرهنگی از شب دوم سال نو از ساعت ۸ تا ۱۰ شب در میدان آستانه برگزار شده و پذیرای شهروندان و مسافران و زائران بوده‌ایم.

طباطبایی‌نژاد در پایان به نحوه اجرای برنامه‌های ورزشی در بوستان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری برنامه‌های ورزشی مانند پهلوان‌شو، مسابقات ورزشی، بازی‌شو به صورت بازی‌های سه‌گانه در سطح بوستان‌ها و رده‌های سنی مختلف اجرا شد و در هر نوبت بیش از ۱۰۰ نفر شرکت کننده داشته است.