انتظار پرستاران شرکتی برای تصویب طرح ساماندهی در هفته آینده
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
یک پرستار شرکتی گفت: انتظار داریم یکشنبه آینده طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت مصوب شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، محمدزاده (پرستار شرکتی) گفت: یکشنبه شانزدهم بهمن باید روز تعیین تکلیف طرح ساماندهی بعد از دو سال انتظار باشد؛ امیدواریم در آن روز نمایندگان مجلس با قاطعیت به طرح رای بدهند و کار را تمام کنند.

به گفته وی، بعد از تصویب در مجلس بایستی طرح به شورای نگهبان ارسال و آنجا تایید شود تا به صورت قانون درآید بنابراین تاخیر بیشتر در تصویب آن می‌تواند کار را به سال بعد موکول کند.

این پرستار شرکتی تاکید می‌کند: علیرغم صحبت‌های رئیس سازمان امور استخدامی و مخالفت اقلیت کوچکی در مجلس، انتظار داریم اکثریت نمایندگان پای قول خود به جامعه‌ی هدف بایستند و طرح را با رای بالا به تصویب برسانند.

محمدزاده اضافه می‌کند که برای رفع تبعیض در نظام پرستاری کشور و برقراری عدالت، هیچ راهی جز قرارداد مستقیم شدن نیروهای شرکتی و پیمانکاری وجود دارد؛ بنابراین تصویب طرح ساماندهی تنها راهکار موثر است که می‌تواند اوضاع را به نفع عدالت تغییر دهد.

او در پایان می‌گوید: نیروهای شرکتی وزارت بهداشت، در انتظار اجرای طرح از فروردین سال بعد هستند؛ سال آینده نباید پیمانکاران وجود داشته باشند و قرارداد جدید ببندند؛ این مطالبه در همه‌ی نهادها وجود دارد و امروز تقریباً یک مطالبه‌ی ملی‌ست.

  • منبع خبر : ایلنا