امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد قم و شرکت عمران بتن قم
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
دانشگاه آزاد اسلامی استان قم و شرکت عمران بتن قم در جلسه ای، تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند که هدف آن توانمندسازی دانشجویان در زمان تحصیل و آماده به اشتغال کردن ایشان پس از پایان تحصیل باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، جلسه آغاز همکاری های آموزشی و پژوهشی شرکت عمران بتن قم و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، ظهر امروز دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در محل سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

* هر دانشجو یک  کارآفرین

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با بیان این که بحث توانمندسازی دانشجویان و مسئله محور بودن دانشگاه آزاد اسلامی از سیاست های اصلی ما در مدیریت این دانشگاه است، گفت: شعار هر دانشجو یک کارآفرین را برای خود تعریف کرده ایم و بر این اساس برنامه ریزی و سیاستگذاری های مختلفی را تعریف و پیش بینی کردیم تا به اهداف مدنظر برسیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم اضافه کرد: معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی قم تلاش های مختلفی را در بحث توانمندسازی دانشجویان و تحقق شعار هر دانشجو یک کارآفرین انجام می دهد و در این راستا طرح های مختلفی از جمله طرح پویش را برای دانشجویان تعریف کردیم.

حجت الاسلام خیری گفت: در طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، دانشجو ضمن تحصیل در رشته های تحصیلی مدنظر خود، کارش را به صورت عملی شروع می کند تا در پایان تحصیل، علاوه بر اطلاعات نظری و آکادمیک، تجربه و مهارت کافی هم در رشته تحصیلی خود داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به امضای تفاهم نامه میان این دانشگاه و شرکت تعاونی عمران بتن قم و تمجید از جوان بودن اعضای این شرکت، گفت: دانشجو می تواند با استفاده از طرحی که میان دو مجموعه تعریف شده، به یک کارآفرین تبدیل شده و تحصیلاتش معنادار و نیازهای علمی و پژوهشی اش به صورت کامل محقق شود.

حجت الاسلام خیری افزود: دانشجویان با ورود به چنین طرح هایی، علاوه بر آنکه تجربه و تخصص لازم را بدست می آورند، در همان حین تحصیل شروع به درآمدزایی می کنند و می توانند حتی بخشی از شهریه های دانشگاهی خود را تأمین کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم در پایان سخنان خود گفت: معتقدیم شهر قم تنها یک شهر مذهبی نیست و در حوزه های مختلفی از جمله صنعت، گردشگری، هنر و … حرف های زیادی برای گفتن دارد و از طرفی با وجود نیروهای جوان و کارآمد و دانشگاهی بودن این شهر، می توان به سمت توانمندسازی جوانان دانشجو در حوزه های مختلف و در نهایت حرکت به سمت استان و شهری پیشرفته در تمام عرصه ها اقدام کرد.

*هدف ما توانمندسازی دانشجویان است

در ادامه این جلسه، محمدرضا خان پور مدیرعامل شرکت تعاونی عمران بتن قم، با تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی قم برای امضای تفاهم نامه با شرکت تحت مدیریت خود، اظهار داشت: هدف ما از امضای چنین تفاهم نامه ای این است که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، مستقیما وارد بازار کار شده و ما هم بتوانیم از ظرفیت ایشان در توسعه خدمات شرکت تعاونی عمران بتن قم به مردم بهره مند شویم.

مدیرعامل شرکت تعاونی عمران بتن قم در پایان سخنان خود با بیان این که شهر قم با توجه به این که شهری رو به توسعه است، نیازمندی های فراوانی در حوزه بتن برای ساخت مجموعه های مختلف خواهد داشت، گفت: تجربه ثابت کرده است که دانشجویان می توانند در عرصه بهبود وضعیت بتن، نقش مؤثری داشته باشند و مثلا در بحث تولید افزودنی های بتنی که باعث کاهش مصرف آب خواهد شد، نقش آفرینی کرده و باعث کاهش مصرف میلیون ها متر مکعب آب شوند؛ که قطعا به توجه به این که کشور ایران کشوری کم آب محسوب می شود، این کار یک خدمت ماندگار به کشور و مردم خواهد شد.

در پایان این جلسه، مسئولان شرکت تعاونی عمران بتن قم از بخش های مختلف کارگاهی موجود در دانشگاه آزاد اسلامی قم بازدید کردند.

انتهای پیام/