افزایش قطعی برق در واحدهای صنعتی اشتهارد منجر به توقف تولید می‌شود/ قطعی‌ها از قبل به صنایع اطلاع‌رسانی شود تا خسارت کاهش یابد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
عضو هیات مدیره شرکت صنعتی حباب ایمن گفت: قطع ناگهانی برق صنایع تولیدی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد باعث بیکاری کارگران و سردرگمی کارفرمایان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی (ایونا)، محمدرضا ملکی (عضو هیات مدیره کارخاه حباب ایمن)، با تاکید بر اینکه برق زیرساخت حیاتی برای صنایع تولید است، اظهار کرد: قطع ناگهانی برق باعث سردرگمی تولیدکنندگان و بیکاری کارگران می‌شود. در شرایط فعلی که شیوع بیماری کرونا خسارت‌های جبران ناپذیری به صنایع و کارگران واحدهای تولیدی وارد کرده، قطعی برق برای چندین‌ ساعته مزید علت شده و هزینه مضاعفی برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد ایجاد کرده است.

به گفته وی؛ بیش از دو هزار واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد فعالیت دارند که تعداد کارگران شاغل در آن به بیش از ۱۵ هزار نفر  می‌رسد که روزانه از شهر ها و حتی استانهای همجوار به این شهرک در رفت و آمد هستند.

او اضافه کرد: طبق گزارش‌های اعلام شده از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرک؛ قطعی ناگهانی برق درست زمانی رخ می‌دهد که کارخانه‌ها فعال و کارگران با ماشین آلات مشغول کارند. این قطعی ناگهانی موجب خسارت و آسیب‌دیدگی قطعات برقی و ماشین‌آلات می‌شود.

ملکی با اشاره به اینکه قطع ناگهانی برق واحدهای تولیدی به هیچ وجه قابل قبول نیست، ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق استان البرز باید از قبل به واحدهای تولیدی اطلاع‌رسانی کند تا دست‌کم تولیدکنندگان با خرابی ماشین‌آلات خود در شرایط سخت تحریم و هزینه‌های بالای تعمیر دستگاه‌ها مواجه نشوند.

عضو هیات مدیره شرکت صنعتی حباب ایمن افزود: همزمان با قطعی برق، خدمات تلفن‌های همراه و ثابت وحتی اینترنت هم محدود می‌شود و حتی در زمان اضطراری و آتش‌سوزی امکان برقراری ارتباط تلفنی با آتش‌نشانی و سایر گروه‌های امدادی وجود ندارد

او با بیان اینکه قطع برق کارخانه‌ها آن هم به مدت سه تا ۶ ساعت در روز به دنبال سیاست‌های غیرکارشناسی دولت برای کاهش مصرف برق انجام شده است، در ادامه افزود: در شهرک صنعتی اشتهارد در سال جاری مدام قطعی برق داشته‌ایم و شرکت توزیع برق نیز در برابر خسارت‌های وارده به تولیدکنندگان پاسخگو نیست.

ملکی در خصوص وضعیت واحد حباب ایمن نیز تصریح کرد: این مجموعه تولیدی حدود ۷۰ نیروی کار دارد که در حال حاضر هیچ راهکاری به جز تعطیلی موقت کارخانه یا تغییر شیفت کاری کارگران از روزکاری به شبکاری نداریم که در هر دو زمینه به دلیل وجود مشکلات باید چاره‌اندیشی کنیم.

سهامدار شرکت صنعتی حباب ایمن همچنین اظهار داشت: طی چند ماه گذشته به دلیل قطع ناگهانی برق فعالیت دستگاه‌های اتوماتیک و نیم اتوماتیک کارخانه حباب ایمن که در زمینه چاب و تولید انواع پاکت فعالیت دارد، مختل شده و به محض خاموشی با برهم خوردن تنظیمات آن مقدار زیادی کاغذ، باطله می‌شود.

او با بیان اینکه این روند تولیدکنندگان را در پرداخت حقوق و بیمه کارگران با مشکل روبرو کرده است، افزود: در  زمینه قطعی برق مکاتبه‌ای با مسئولان شرکت برق استان داشته و این موضوع را پیگیری کرده‌ایم که امیدواریم مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.

  • منبع خبر : ایلنا