افزایش۳ درصد مرگ‌ومیر حوادث کار در مازندران
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از افزایش ۳ درصد مرگ و میر ناشی از حوادث کار در سال جاری خبر داد و گفت: ۸۹ نفر در سال جاری بر اثر حوادث حین کار جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، علی عباسی گفت: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۸۹ نفر در اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در ۱۰ ماهه امسال به ترتیب شهرستان ساری با ۱۲، آمل با ۹ و چالوس با هشت مورد بیشترین و شهرهای و شهرهای میاندورد، گلوگاه و فریدونکنار هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۴۵ نفر و پس از آن برق گرفتگی با ۲۲، برخورد جسم سخت با ۱۵ و و سایر با ۷ مورد در رتبه بعدی قرار دادند و ماه خرداد با با ۱۵ مورد بیشترین و دی ماه با پنج مورد کمترین آمار فوتی گزارش شده است.

عباسی افزود: علاوه بر این سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۲۳ نفر بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۷ فوتی کمترین آمار را داشتند.

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۳۰ نفر (۷۸۳ مرد و مابقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشت.