افزایش ۴۰ درصدی اعضای صندوق اعتباری هنر / تکالیف صندوق هنر در «برنامه هفتم توسعه» افزایش پیدا کرده است
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اعضای صندوق اعتباری هنر افزایش 40 درصدی داشته است، گفت: صندوق اعتباری هنر در بازه زمانی بیش از 2 سال اخیر توانسته است میزان پوشش اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه‌ها و فعالان قرآنی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار کارگر ایرانی «ایونا» از اراک، محمدمهدی اسماعیلی در جریان سفر به استان مرکزی و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های این استان، افزود: در گذشته ۴۰۰۰ خبرنگار در صندوق اعتباری هنر عضویت داشته‌اند، اما در حال حاضر بیش از ۸۰۰۰ خبرنگار عضو این صندوق هستند و این تعداد به ۱۲ هزار و ۵۰۰ خبرنگار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: عضویت فعالین قرآنی در صندوق اعتباری هنر به بیش از ۱۱ هزار نفر رسیده است. همچنین پیشکسوتان بالای ۶۰ سال که افراد شاخص فرهنگی و هنری هستند از بیمه تکمیلی این صندوق به صورت رایگان بهره‌مند هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه تکالیف بیشتری برای صندوق اعتباری هنر در لایحه دولت و در مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شده است. این صندوق به عنوان یک پشتیبان جدی برای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه، قرآنی و … محسوب می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: حوزه خدماتی و رویکرد خدمات‌رسانی صندوق اعتباری هنر بسیار گسترده شده و افزایش چشمگیری یافته است. این صندوق از فعالیت‌های اقتصاد فرهنگ و هنر و همچنین تجلیل از شخصیت‌های فرهنگی کشور حمایت می‌کند.

وی به موضوع ادغام و ساماندهی خبرگزاری‌ها اشاره کرده و بیان داشت: منطقی نیست که در سایر کشورهای دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته تعداد معدودی خبرگزاری فعالیت کنند، اما در کشور ایران افزون بر ۴۰ خبرگزاری وجود داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرایند ادغام برخی خبرگزاری‌ها اشاره داشته و تأکید کرد: موضوع ادغام خبرگزاری‌ها مطرح نیست، بلکه قرار است که خبرگزاری‌های دولتی به استانداردهای لازم در راستای فعالیت‌های رسانه‌ای دست یابند و ساماندهی شوند.

اسماعیلی ابراز داشت: در گام نخست با ایجاد معاونت جدیدی در وزارتخانه با عنوان جدید «امور رسانه‌ها و تبلیغات» شاخص‌های سختگیرانه‌تری برای صدور مجوز خبرگزاری‌ها تدوین می‌شود. این اقدامات به محض اینکه به تصویب هیئت نظارت و حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد، اجرایی خواهد شد.

وی به فعالیت ۴ خبرگزاری در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره داشته و اضافه کرد: ساماندهی خبرگزاری‌ها ابتدا از خبرگزاری‌های وابسته به این وزارتخانه آغاز شده است تا بتوان در ادامه آن را به سایر خبرگزاری‌ها نیز تعمیم داد.