اعتراض کارگران خدماتی وفضای سبز شهرداری لوشان به دریافت عیدی کارمندی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری لوشان از واریز عیدی کارمندی به حساب‌هایشان انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، تعدادی از کارگران خدماتی وفضای سبز شهرداری لوشان از پرداخت ناچیز عیدی پایان سال خود انتقاد کردند.

به گفته این کارگران، پرداخت عیدی کارمندی به حساب کارگرانی که طبق قانون کار مشغول کارند، عادلانه نیست.

این کارگران با بیان اینکه در روز های گذشته شهرداری لوشان طبق دادنامه دیوان عدالت اداری مبلغ ناچیزی عیدی به حساب کارگران واریز کرد که موجب نارضایتی کارگران شد، افزودند: انتظار داریم دیوان عدالت اداری، دادنامه خود را که منجر به محرومیت کارگران شهرداری از دریافت عیدی کارگری شده است را باطل کند.

یکی از کارگران با بیان اینکه روز چهارشنبه هفته گذشته همزمان با دریافت عیدی کارمندی، کارگران دست به اعتراض صنفی زدند؛ افزودند: شهردار شهر لوشان در مقابل اعتراض کارگران اعلام کرد به محض ابطال دادنامه از سوی دیوان عدالت اداری مابقی عیدی کارگران را به صورت کامل پرداخت خواهد کرد.

به گفته وی، علیرغم اینکه کارگران زیادی از شهرهای مختلف، مخالفت خود را با دریافت عیدی کارمندی اعلام کرده و تقاضای ابطال دادنامه دیوان عدالت اداری را کرده‌اند، هنوز شاهد ابطال این دادنامه که زمینه سوءاستفاده از پرداخت حق قانونی کارگران را فراهم کرده، نیستیم

وی با تاکید بر اینکه ورود دیوان به موضوع عیدی کارگران شهرداری‌ها اشتباه بوده است، افزود: اگر ما کارگر و تحت پوشش قانون کار هستیم باید همه مصوبات قانون کار و وزارت کار برایمان رعایت شود، اگر هم کارمندیم که باید حقوق و مزایای کارمندی به ما بپردازند. نمی‌شود همه سال کارگر باشیم، موقع واریز عیدی کارمند حسابمان کنند.

گفتنی است؛ خردادماه سال جاری دیوان عدالت اداری دادنامه‌ای به شماره ۱۰۸۳ و شماره پرونده ۹۹۰۱۸۰۲ صادر کرد که براساس این رأی، شهرداری‌ها باید عیدی پایان سال کارگرهای شهرداری را برابر با عیدی کارمندان پرداخت کنند؛ درحالی‌که پیش از این عیدی کارگرها برمبنای قانون پرداخت می‌شد.

  • منبع خبر : ایلنا