آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بهاءالدینی در قم برگزار شد
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
خبرگزاری ایرنا نوشت: آیین بزرگداشت بیست‌وششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید رضا بهاءالدینی(ره)، سه‌شنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم، روحانیان و فضلای حوزه‌های علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، در این آیین که آیت الله سید جواد علوی بروجردی از استادان حوزه و حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، حضور داشتند، یاد و نام آن عالِم ربانی گرامی داشته شد.

در این آیین پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت، امام جمعه موقت تهران طی سخنانی زهد و تقوی و بی‌اعتنایی به دنیا را از ویژگی‌های مرحوم بهاءالدینی عنوان کرد و اظهار داشت: کسانی که بی‌حیایی را در جامعه ترویج می‌کنند و حلال خدا را زشت جلوه می‌دهند، عقل و دین ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با بیان اینکه دنیای کفر و استکبار، عالَم را از بی‌حیایی پُر کرده است گفت: این نشانه بی‌عقلی است، آدم بی‌عقل خیر دنیا و آخرت را از دست می‌دهد، فکر نکنید چون استکبار امکانات و زرق و برقی دارد، به سعادت دست پیدا کرده‌است.

وی در ادامه افزود: آیت‌الله بهاءالدینی با اینکه امکانات نداشت، ولی کسی را آرام تر از آن سراغ نداریم، چرا که قلب و دل او تنها با ذکر خدا آرامش پیدا می‌کرد.

صدیقی مرحوم بهاءالدینی را فقیهی به معنی واقعی کلمه ربانی، عرشی و دارای نَفَسِ قدسی و شخصیتی محبوب پیش امام و همه بزرگان و اهل معنا و همچنین مراد اهل دل توصیف کرد.

وی در بخشی از سخنان خود انقلاب اسلامی را امانت الهی دانست و گفت: ولایت فقیه که ادامه ولایت اهل بیت (ع) و استمرار حرکت انبیا است، نیز امانت الهی می‌باشد.

صدیقی همچنین بیان داشت: در فتنه اخیر در دانشگاه‌ها جرات کردند، چادر از سر زن‌ها می‌کِشند، من عرض می‌کنم، ای افسران امام زمان و سربازان حضرت مهدی و شما مردم متدین قم که از نعمت جمکران و سفره گسترده کریمه اهل بیت بهره‌مند هستید، امروز باید با ورود به مدارس، جهاد تبیین کنید.

آیت‌الله سیدرضا بهاءالدینی فقیه و عارف شیعه در سال ۱۲۸۷ شمسی در قم به دنیا آمد. این عارف واصل در بیست‌وهشتم تیر سال ۱۳۷۶ در شهر قم درگذشت و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

وی در نوجوانی در درس آیت‌الله‌ عبدالکریم حائری شرکت کرد. استادان اخلاق او که از نوجوانی از آن‌ها بهره برده، آیت‌الله ابوالقاسم قمی و شیخ علی صفایی بودند، و اجازه اجتهادش در بیست‌وپنج سالگی توسط آیت‌الله سیدمحمدتقی خوانساری صادر شد.