آخرین مراسم هیئت هنر و رسانه قم برگزار شد/ تأکید سخنران مراسم بر مراقبت از احوالات روحی
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
سومین و آخرین شب از مراسمات هیئت هنر و رسانه قم در محرم سال 1400، با حضور پرشور اصحاب هنر و رسانه و خانواده های ایشان و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، سومین و آخرین شب مراسمات هیئت هنر و رسانه قم در محرم سال ۱۴۰۰، (دوشنبه شب ۱شهریور) با حضور پرشور اصحاب رسانه و هنر و خانواده های ایشان و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی، در فضای باز مجتمع فرهنگی ورزشی هدایت قم برگزار شد.

در این مراسم که شاعران آیینی به ارائه اشعاری در مدح اهل بیت(ع) پرداختند، حاج حسن مالکی نژاد مداح اهل بیت(ع) و عضو شورای اسلامی شهر قم به مدیحه سرایی پرداخت.

سخنران این مراسم هم حجت الاسلام و المسلمین سید بهاءالدین ضیایی بود که ضمن تأکید بر مراقبت هر شخص از احوالات روحی خود، اظهار کرد: به اعمال نباید تکیه کرد و به خود مغرور شد؛ آدم (ع) کسی بود که همه به او سجده کردند اما شیطان او را فریب داد ورشدش متوقف شد.

سخنران این مراسم اضافه کرد: باتوجه به اینکه شیطان گفته‌ است «همه را دچار اغوا می‌کنم». حال از کجا بدانیم این اغوا محقق شده یا نه؛ در این مورد در سوره بقره آیه ۲۵۶ آمده که غی در مقابل رشد و رشد به معنی تفاوت امروز نسبت به دیروز است.

وی با استناد به همان آیه افزود: در خصوص فهم قرآن کار کمی شده است. ترجمه اجتهادی قرآن بسیار مهم است به عنوان مثال «لااکراه فی‌الدین» معمولا ترجمه می شود «در دین اجباری نیست» ولی برخی بزرگان در ترجمه اجتهادی با اثربخشی حروف اینگونه معنی کردند اگر اکراه با “علی” بیاید به معنی اجبار است ولی با فی الدین آمده است و در گوهر دین چیز کریهی نیست.

حجت الاسلام ضیائی همچنین اظهار کرد: شهدای کربلا دغدغه یاری امام حسین (ع) را داشتند، حتی خودشان را سپر ایشان کردند و نگران بودند که نکند جایی در یاری ایشان کم گذاشته باشند؛ از اینان می‌توان درس گرفت بالاترین خدمات باید با کمترین توقعات باشد.

وی با اشاره به اینکه کسی نباید خیرات خود را بشمرد تأکید کرد: به اعمال و ابلیس نمی‌توان تکیه کرد. ملاک ارزیابی انسان تنها احوال او است بنابراین باید آستانه تحمل را افزایش داد و به خود مغرور نشد؛ آدم (ع) کسی بود که همه به او سجده کردند اما شیطان او را فریب داد ورشدش متوقف شد.

خبر: صادق چهرقانی

تصاویر: زهراسادات صحفی