هیچ اجباری در واکسیناسیون کرونا نیست/ واکسن زدن یک وظیفه شرعی است/ مجاری قانونی با تبلیغات علیه واکسن برخورد کنند
پایگاه خبری کارگر ایرانی _ ایونا (iwna.ir):
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به «ایونا»-پایگاه خبری کارگر ایرانی، گفته: هیچ اجباری در واکسیناسیون کرونا نیست اما با توجه به این که کرونا یک بیماری واگیردار است، واکسن زدن یک وظیفه شرعی و اخلاقی است.

دکتر محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در گفت وگو با پایگاه خبری کارگر ایرانی «ایونا»، با اشاره به فعالیت و تجمع مخالفان واکسیناسیون کرونا در شهر قم، اظهار داشت: سیاست وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، اقناع سازی در مورد ضرورت واکسیناسیون کرونا می باشد که ما این فرهنگ سازی را انجام می دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با تأکید بر این که هیچ گونه اجباری در واکسیناسیون کرونا وجود ندارد، گفت: در مورد بیماری های واگیردار مثل کرونا که اگر کسی به آن مبتلا شود، امکان آسیب رسیدن به بقیه افراد جامعه نیز وجود دارد، واکسیناسیون واقعا یک وظیفه اجتماعی، یک وظیفه شرعی و یک وظیفه اخلاقی است.

دکتر قدیر افزود: با توجه به واگیردار بودن بیماری کرونا، انجام واکسیناسیون، بحثی غیرقابل اجتناب است و ما الان چاره ای به غیر از واکسیناسیون برای پیشگیری از بیماری کرونا نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، افزود: ما بعنوان فعالان حوزه سلامت، خواهشی که داریم این است که مردم با مطالعه دقیق و با قبول این که برای مقابله با ویروس کرونا، راهی غیر از واکسیناسیون وجود ندارد، وارد عرصه شوند.

دکتر قدیر در پایان سخنان خود با اشاره به فعالیت مخالفان واکسیناسیون در شهر قم، گفت: آنان که تبلیغات علیه واکسیناسیون کرونا دارند و به جامعه آسیب می زنند، باید ستاد استانی کرونا و همچنین مجاری قانونی، خودشان وارد عمل شوند و برخورد کنند و الا کار ما در دانشگاه علوم پزشکی، اقناع سازی و فرهنگ سازی در این مورد است.

پایان پیام.